zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Buitenlandse bestedingen blijven stijgen

15 mei 2013 - Global Blue presenteerde tijdens de Holland Hospitality Outlook in de RAI in Amsterdam de Tax Free resultaten van de buitenlandse bestedingen van de eerste vier maanden en de verwachtingen voor 2013. De eerste vier maanden laten een stijging van 8,4 procent in Tax Free bestedingen zien ten opzichte van 2012.

De bestedingen zijn vooral afkomstig van kopers uit het Verre Oosten. Zo laat Indonesië een stijging zien van 36,5 procent en de kopers uit Rusland met 15,8 procent. Sterke dalers zijn de USA (-4,37 procent) en Japan (-22,6 procent). China liet slechts een stijging van 5,5 procent zien. De bestedingen door kopers uit China stonden voornamelijk onder druk bij winkels in luxe lederwaren, juwelen en horloges. 



Rode loper
"2012 was een jaar van enorme stijgingen in de Tax Free bestedingen," aldus Marja van Reijn, Regional Manager Benelux Global Blue. "Deze bestedingen komen echter niet meer vanzelf, voor het aankomend jaar moet hier heel wat extra’s voor gedaan worden. Dit betekent voor iedere winkelier dat de rode loper nu echt uit moet, dat personeel in de winkels servicegerichter moeten zijn en dat er nog nauwer samengewerkt dient te worden met de hotels om gasten samen optimaal te bedienen. Nederland zou zich meer moeten profileren als één grote Shopping Mall waar je als buitenlandse bezoeker een totaal beleving kan ervaren. 

Amsterdam aantrekkelijke winkelbestemming
In de Global Blue Index, staat Amsterdam als aantrekkelijke winkelbestemming op de achtste plaats onder Lissabon en Berlijn. Potentieel genoeg voor groei. BTW teruggave is hierbij een belangrijke extra service. Een eenvoudig en internationaal betrouwbaar proces van BTW-teruggave speelt hierbij een belangrijke rol bij de aankopen. De directe contante teruggave van BTW en de persoonlijke service met de eigen uitbetaalkantoren van Global Blue op Amsterdam Airport Schiphol zijn cruciale services voor koopkrachtige ‘globe shoppers’. 

Verwachtingen 2013

De onafhankelijkheid en het vertrouwen om zelfstandig te reizen, mede dankzij sociale media, doen internationale reizigers ertoe bewegen om Europa aan te doen. Global Blue verwacht dat in de komende maanden de buitenlandse bestedingen in Europa met gemiddeld vijftien procent verder groeien. De groei komt wederom uit het Verre Oosten, Brazilië, Rusland, en het Midden Oosten. In deze landen stijgt de economie gestaag en gaat de middenklasse nu ook meer reizen. China zal vanaf de zomer weer aanzienlijk toenemen met een gemiddelde stijging van 30 procent, Rusland +negentien procent, USA drie procent tot vijf procent. Japan zal geen groei meer laten zien.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Best presterende organisaties winnen Beleving Award
 Huishoudens willen rust, veiligheid en winkels
 Etcetera en bol.com winnen Effie
 Consument doet bewuster en gezonder boodschappen in crisistijd
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10