zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ontwikkelingslanden als zakelijke kans: ‘Don’t donate, but invest and collaborate’

13 mei 2013 - The Punchy Pack, het ministerie van Buitenlandse Zaken, NCDO, FMO en NUzakelijk.nl organiseren dit jaar wederom De Partnership Verkiezing. Tijdens De Partnership Verkiezing gaan young professionals uit het bedrijfsleven de uitdaging aan om het beste idee voor een investering in een ontwikkelingsland te bedenken. Ze werken daarbij samen met non-profit organisaties om zo de maatschappelijke en commerciële impact van het project te vergroten.

De Partnership Verkiezing start met het Kick-Off event op 19 juni bij het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag en eindigt met een finale op 21 november. Inschrijven voor het Kick-Off event is mogelijk tot 6 juni. 



‘Create to Change’

Het beeld dat ondernemen in ontwikkelingslanden vooral moeilijk en ingewikkeld is draait bij. De kansen voor het bedrijfsleven liggen er volop, maar om de mogelijkheden te verzilveren zijn er ideeën nodig om duurzame verandering te creëren. Daarom worden young professionals uitgedaagd om deel te nemen aan De Partnership Verkiezing onder het motto: Create to change! 

Winnaar Partnership Verkiezing 2012

In 2012 is de verkiezing zeer succesvol geweest en streden zestig organisaties om de winst. Winnaar Team FrieslandCampina/Agriterra is net terug uit Kenia waar ze onderzoek hebben verricht voor hun case om voedselschaarste te bestrijden door het verminderen van lokale melkverspilling. 

Kick–Off Event

Op het Kick-Off event op 19 juni worden young professionals uitgedaagd om, samen met social entrepreneurs en senior business inspirators, een idee voor een investering in een ontwikkelingsland om te zetten in een concrete business-case. De beste business-case wordt tijdens de finale op 21 november beloond met de ‘Best New Partnership Award 2013’, een startkapitaal van 2.500 en 20.000 euro mediabudget om hun idee in praktijk te brengen.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 ‘CEO’s van morgen’ zetten zich in voor scholing van kinderen
 Ontwikkelingslanden in 2030 banenmotor voor geschoolde arbeid
 Gaat u als kerstpakket naar Afrika?
 Topmanagers gezocht voor vrijwilligerswerk in ontwikkelingslanden
 
 
reacties
 
graciliopigot  |   | 
1-06-2013
 | 
10:01 uur
laten we middelen en programnas bundelen ivm effectiviteit. dutch growth fund bv en acp programmas. en laten we focussen op lokale werkgelegengeid en vakscholing in die landen irt jeugdzorg. GEEN jeugdzorg betekent geen ontwikkeling.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10