19 mei 2003 -
Succesvolle sms-campagnes moeten aan vijf voorwaarden voldoen. Dat ontdekte Jacomien Glazenburg van de Rijksuniversiteit Groningen in een afstudeeronderzoek naar de rol van sms in communicatiestrategieën.
Zij interviewde adverteerders die sms inzetten, sms-bedrijven en diverse reclame- en mediabureaus.
De student onderscheidt een drietal soorten SMS-campagnes:
1. Push-campagne De push-campagne is pro-actief, ofwel door de adverteerder gestuurd.
2. Pull-campagne De pull-campagne is daarentegen gebaseerd op de responsmogelijkheid van de consument.
3. Continue dialoog De continue dialoog is een combinatie van pro-actief en reactief: de adverteerder communiceert op continue basis over en weer met de consument.
Vijf succesfactoren Succesvolle SMS-campagnes voldoen aan de volgende voorwaarden:
1. Selecteer de juiste doelgroep 2. Ondersteun de campagne met een opt-in database 3. Hou de gestuurde boodschap eenvoudig 4. Zorg dat de boodschap waarde heeft voor de ontvanger 5. Houd de campagne laagdrempelig
Bron:MKBnet