16 april 2013 -
In een breed onderzoek neemt de Vereniging Auto Van De Zaak dit voorjaar de ontwikkeling van mobiliteitsbudgetten onder de loep. Vanuit berijdersperspectief wordt gekeken naar ontwikkelingen in de zakelijke mobiliteit en naar kritische succesfactoren voor mobiliteitsbudgetten.
Zakelijke mobiliteit is volop beweging. Huidige bijtellingssystematiek is ouderwets, autoregelingen worden steeds verder aangescherpt, het traditionele leaseproduct is inflexibel en nieuwe technologieën geven veel nieuwe mogelijkheden voor berijders. Steeds vaker worden er nieuwe mobiliteitsconcepten aangeboden. Maar wat is nu werkelijk de behoefte van de zakelijke rijder?
Kritische succesfactoren
Vereniging Auto Van De Zaak is gestart met het onderzoek: Mobiliteitsbudgetten onder de loep. De resultaten van het onderzoek moeten een helder beeld geven over 'drijfveren' daar waar het gaat om de toekomstige richting van de zakelijke mobiliteit en 'kritische succesfactoren' als het gaat over mobiliteitsbudgetten. Op basis van deze resultaten zal VAVDZ haar lobby en activiteiten verder vormgeven en haar leden, bedrijfsleden en stakeholders informeren. Voorzitter Martin Huisman over het onderzoek: "We zien nu teveel inefficiency in het zakelijke verkeer. Het is voor ons van belang te weten hoe we doelmatigheid kunnen organiseren voor alle partijen in de keten en uiteraard niet in de laatste plaats voor berijders. Wat dit onderzoek uniek maakt, is dat wij de materie bekijken vanuit berijdersperspectief met medewerking van leveranciers."