E-mailmarketing krijgt belangrijkere positie in de marketingmix
11 april 2013 -
71 procent van de marketeers geeft aan dat e-mail een steeds belangrijkere positie krijgt in de marketingmix (ten opzichte van 2011). En 84 procent ziet e-mail als één van de belangrijkste digitale kanalen. Deze resultaten zijn, samen met andere resultaten en conclusies, gebundeld in ‘De E-mail Benchmark - Editie 2013’.
E-mailmarketing wordt een steeds belangrijker marketingkanaal in de dialoog tussen de consument en het bedrijfsleven en bedrijven onderling. E-mailmarketing laat zelfs andere digitale kanalen als SEO (54 procent) en social media (49 procent) ver achter zich. Een andere opvallende ontwikkeling is dat de meeste e-mails op vrijdag worden verzonden. Terwijl de beste open rates en CTR op zondag worden behaald. Zeker consumenten klikken massaal door op hun vrije zondag, maar ook B2B e-mails scoren de beste open ratio’s op zondag.
Over de E-mail Benchmark
Het onderzoek is uitgevoerd door zowel E-Village als RapidSugar. Hun gezamenlijke 31 jaar ervaring in de e-mailmarketing branche heeft er voor gezorgd dat alle aspecten van het vakgebied in het onderzoek aan bod komen. In totaal komen veertien verschillende branches aan bod. Hierdoor kunnen marketeers de resultaten in de Benchmark altijd met hun eigen situatie vergelijken. Alle cijfers zijn uitgesplitst naar de business to business (B2B) als de business to consumer markt (B2C).