zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

E-mailmarketing krijgt belangrijkere positie in de marketingmix

11 april 2013 - 71 procent van de marketeers geeft aan dat e-mail een steeds belangrijkere positie krijgt in de marketingmix (ten opzichte van 2011). En 84 procent ziet e-mail als één van de belangrijkste digitale kanalen. Deze resultaten zijn, samen met andere resultaten en conclusies, gebundeld in ‘De E-mail Benchmark - Editie 2013’.

E-mailmarketing wordt een steeds belangrijker marketingkanaal in de dialoog tussen de consument en het bedrijfsleven en bedrijven onderling. E-mailmarketing laat zelfs andere digitale kanalen als SEO (54 procent) en social media (49 procent) ver achter zich. Een andere opvallende ontwikkeling is dat de meeste e-mails op vrijdag worden verzonden. Terwijl de beste open rates en CTR op zondag worden behaald. Zeker consumenten klikken massaal door op hun vrije zondag, maar ook B2B e-mails scoren de beste open ratio’s op zondag. 



Over de E-mail Benchmark

Het onderzoek is uitgevoerd door zowel E-Village als RapidSugar. Hun gezamenlijke 31 jaar ervaring in de e-mailmarketing branche heeft er voor gezorgd dat alle aspecten van het vakgebied in het onderzoek aan bod komen. In totaal komen veertien verschillende branches aan bod. Hierdoor kunnen marketeers de resultaten in de Benchmark altijd met hun eigen situatie vergelijken. Alle cijfers zijn uitgesplitst naar de business to business (B2B) als de business to consumer markt (B2C).

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Financiële sector kan nog veel meer halen uit e-mailmarketing
 ‘E-mailmarketing levendig en in ontwikkeling’
 Helft bedrijven gebruikt geen social media voor marketing
 De vijf grootste e-mailmarketingblunders
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10