8 april 2013 -
Bijna twee derde (62 procent) van de HR-managers zal blijven werven tijdens de eerste helft van 2013. Ze doen dit over het algemeen via diverse kanalen, maar online is hier het belangrijkste onderdeel van. Meer dan vier op tien (41 procent) HR-managers werken met online vacaturebanken.
40 procent gebruikt de corporate website en op de derde plaats staan online advertenties (23 procent). Dat schrijft 6minutes.be. Bij de vraag naar de keuze van de media indien financiële overwegingen geen rol zouden spelen, bleef de top drie ongewijzigd.
Sociale Media
Sociale media maken sinds enkele jaren volop deel uit van het rekruteringsproces. Bijna de helft (45 procent) van HR-managers gebruikt één of meerdere sociale media in de zoektocht naar werknemers. De Facebook-pagina van het bedrijf staat hierbij op de eerste plaats met 23 procent, gevolgd door de LinkedIn accounts van werknemers en de LinkedIn-pagina van de organisatie (zestien procent) en het Twitter account van het bedrijf (negen procent).
Over het onderzoek
Het onderzoek is een initiatief van Robert Half en werd anoniem uitgevoerd in december 2012 en januari 2013 onder 200 Belgische HR-managers.
Bron:6minutes.be