zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Rotterdamse winkeliers huren drugsverslaafden in

13 mei 2003 - Een aantal winkeliers in Rotterdam huurt verslaafden in om de straten rond de winkels schoon te houden. Ook halen de verslaafden graffiti weg en maken plantsoentjes schoon.

De drugsverslaafden letten op verdachte figuren in de omgeving en sturen die weg.



Uitzendbureau voor verslaafden
De verslaafde werknemers worden 'gedetacheerd' door het uitzendburo Topscore, een initiatief van Nora Storm. Zij richtte het bureau acht jaar geleden op. Topscore zet momenteel driehonderd verslaafden en mensen die aan het afkicken zijn voor één dag in de week aan het werk. De gebruikers, die meestal een uitkering hebben, verdienen twintig euro met acht uur werken. Tijdens het werk moeten ze clean zijn.

Dieven en vandalen
Winkeliers aan de Spinozaweg in Rotterdam-Ijsselmonde worden al jaren geplaagd door dieven en vandalen. Eerdere pogingen om de overlast te beteugelen met extra politie-inzet en een door de gemeente gefinancierde bewaker hadden geen succes.

Metro
De gebruikers van Topscore werken ook veel voor de Rotterdamse metro en het trambedrijf. Ze maken metro-treinstellen schoon en zorgen dat er geen verslaafden in de metro gaan slapen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10