7 maart 2013 -
Veruit het grootste deel van de zakelijke beslissers in ons land is man en ouder dan 35 jaar: liefst 72 procent. Ruim twee derde van de 613.000 zakelijke beslissers (71 procent) werkt in het MKB. Een kwart van hen werkt bovendien meer dan 50 uur per week. Dat blijkt uit het gratis te downloaden brancherapport 'Zakelijke dienstverlening Insight’.
NRC Media, uitgever van NRC Handelsblad en nrc.next, speelt met de serie Insights in op de behoefte van adverteerders om een zo effectief mogelijke marketing- en communicatiestrategie te ontwikkelen, die gebaseerd is op feiten. De inhoud is in opdracht van NRC Media samengesteld door Motivaction, een onafhankelijk bureau voor onderzoek en strategieontwikkeling. Als bronnen gebruikte Motivaction onder andere NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia), STIR (bureau voor internet bereikonderzoek) en DMS (Decision Makers Survey).
Wie is de zakelijke beslisser?
Zo maakt de Zakelijke dienstverlening Insight inzichtelijk dat de zakelijke beslisser relatief weinig televisie kijkt en juist veel radio luistert. Daarnaast maken zij bovengemiddeld gebruik van internet en specialistische printmedia. Geen twee zakelijke beslissers zijn hetzelfde, al hechten ze veel waarde aan afwisseling, hebben ze een grote behoefte aan autonomie en een sterke persoonlijkheid.