Berenschot houdt voor tiende maal onderzoek naar marketingtrends
27 februari 2013 -
Wat zijn de marketingtrends en hoe spelen marketeers hierop in? Dit zijn de kernvragen waar het Marketingtrendonderzoek 2013 van Berenschot antwoord op geeft. Dit onderzoek ging deze week voor de tiende keer van start en is daarmee het langstlopende marketingtrendonderzoek van Nederland.
Met het onderzoek worden de ontwikkelingen van de trends in marketing vastgesteld. Tevens levert het onderzoek informatie op over verschillen in trends tussen sectoren en voorbeelden omtrent het benutten van trends in de praktijk. De mede-initiators van het tiende Marketingtrendonderzoek zijn Berenschot, Marketing Tribune. STEM, Marketingfacts!, MEC, PIM en NIMA.
Deelnemen?
Alle marketing-, communicatie- en salesfunctionarissen in Nederland kunnen deelnemen. "Naast het reguliere onderzoek hebben we dit jaar ook een online poll en voeren we een discussie rond stellingen," zegt Onno Ponfoort, adviseur bij Berenschot en tien jaar geleden initiatiefnemer van het Marketingtrendonderzoek. "Daarnaast leggen we de trends voor aan prominenten in het veld." Het Marketingtrendonderzoek kan hier worden ingevuld. Deelnemers aan het onderzoek maken kans op toegang tot evenementen en kwaliteitsinformatie. De resultaten worden gepresenteerd tijdens de Vakdagen Multichannel op 23 en 24 april 2013 in de Jaarbeurs in Utrecht.