zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hotels bieden steeds meer gratis extra’s aan zakenreizigers

22 februari 2013 - BCD Travel signaleert dat veel hotels naast een ‘best available rate’ ook extra’s aanbieden aan zakenreizigers die via een zakenreisbureau boeken. Die extra’s omvatten diensten als ontbijt, luchthaventransfers of parking.

Advito spoorde in zijn Industry Forecast voor 2012 hotels wereldwijd al aan een oplossing te zoeken voor de groeiende frustratie bij zakenreizigers over de extra kosten voor parking, ontbijt, WiFi, enzovoort. Uit een onderzoek van Hotels.com van vorig jaar bleek ook dat voor 38 procent van de reizigers bijvoorbeeld gratis WiFi in het hotel een must is. Uit een recente analyse blijkt nu dat veel hotels ook extra gratis diensten aanbieden, waardoor bedrijven verder kunnen besparen op de totale kosten van hun zakenreis. 



Gratis extra's
Van alle hotels opgenomen in het programma biedt:
- 61 procent gratis toegang tot internet (breedband)
- 58 procent gratis Wifi
- 50 procent gratis ontbijt
- 52 procent gratis parking
- 65 procent gratis toegang tot de fitness-faciliteiten. 

Bijbetalen
"Bij de boeking van een overnachting tijdens een zakenreis, wordt heel vaak gekeken naar de prijs per nacht per kamer. De frustratie van de zakenreiziger is dan ook groot als hij bij aankomst merkt te moeten bijbetalen voor diensten die voor hem essentieel zijn. Het is goed om vast te stellen dat hotels ook voor het gratis aanbieden van die diensten meer en meer openstaan in de onderhandelingen," zegt Diederik Banken, Vice-President Commercial voor de Benelux bij BCD Travel. De vergelijking met de cijfers van vorig jaar bevestigt deze trend: zo is het aantal hotels dat gratis internet aanbiedt gestegen met tien procent.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Reiziger wil wereldwijd online blijven
 Hotelboekingen buiten reisbeleid duurder
 Extraatjes bezorgen travel managers hoofdbrekens
 Nederlander is een zuinige reiziger
 
 
reacties
 
Bram  |   | 
25-02-2013
 | 
10:53 uur
gezien mij job zit ik vaak op hotel.
zelf boek ik enkel een hotel als er gratis wifi aanwezig is. hotels waar dit als optie is worden sowiso niet gekozen. ook gratis parking is een minimum. zeker in grote steden is het zoeken naar parking een ramp en vaak enorm duur als je op hotelparking moet staan.
uitrekenen qua opties doe ik niet meer, het is wifi + parking in de prijs of ik zoek ander hotel. dat soms duurder is maar zonder gedoe erna van extra kosten. onlangs heb ik wel eens en hotel gezegd van kijk, zonder gratis parking (gratis wifi was er) boek ik het hotel ernaast. en onmiddellijk boden ze me een gratis parking incl. aan! soms is het vragen ook gewoon krijgen (niet altijd).

wat me afgelopen jaar echt opgevallen is: veel hotels worden echt niet meer onderhouden. men gaat besparen op alles en dat voel je aan de kwaliteit.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10