zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Reiziger wil wereldwijd online blijven

21 februari 2013 - Reizigers willen tijdens hun hotelverblijf beschikken over de gemakken uit eigen huis. Dit blijkt uit wereldwijd onderzoek van Hotels.com. Bovenaan de lijst met meest begeerde gratis hotelvoorzieningen staan Wi-Fi en hapjes en drankjes, met koffie als absolute must. Al het andere wordt beschouwd als extraatje.

Voor 34 procent van alle wereldwijd ondervraagde reizigers is Wi-Fi de belangrijkste voorziening bij het boeken van een hotel. Ook onder zakelijke reizigers is Wi-Fi de nummer één faciliteit, met maar liefst 56 procent van de stemmen. Gratis Wi-Fi is met 66 procent van de stemmen tevens de service die reizigers het liefst standaard aanwezig zouden zien in alle hotels in 2013. Bij het boeken van hotels voor zowel zakenreizen als vrijetijdsreizen eindigt gratis Wi-Fi boven kosteloos parkeren en ontbijten, wat aangeeft dat internettoegang voor de hedendaagse reiziger een vereiste is. Meer dan een derde van de ondervraagden wenst ook tijdens vakanties toegang te hebben tot Wi-Fi. Wereldwijd is slechts elf procent van de reizigers bereid om in hotels te betalen voor Wi-Fi. "Nu steeds meer luchtvaartmaatschappijen en luchthavens gratis Wi-Fi bieden, verwachten reizigers ook gratis internettoegang zodra zij in hun hotel arriveren," zegt Olivier Pernoud van Hotels.com. "Gasten gebruiken tablets, smartphones en laptops om activiteiten te plannen, contact te onderhouden met familie en vrienden en zelfs om maaltijden te laten bezorgen op de hotelkamer. Het is dus niet verrassend dat gasten gratis en snel Wi-Fi verlangen." 



Het Nieuwe Technologische Tijdperk

Technologische gemakken uit eigen huis blijken tot de prioriteiten van reizigers te behoren. Voor 23 procent van de ondervraagden is een geavanceerde koffieautomaat de meest geliefde moderne faciliteit op de hotelkamer. Zogenaamde 'wired rooms', waarbij alle technologische snufjes met één enkele afstandsbediening te besturen zijn, volgen met twintig procent van de stemmen. Ook zouden reizigers het felbegeerde gratis Wi-Fi netwerk graag gebruiken via door hotels beschikbaar gestelde tablets, met welkomst- en omgevingsinformatie en opties voor room service (vijftien procent). 

Het zijn de kleine dingen die tellen

Het voorkomen van uitdroging is belangrijk tijdens het reizen. De beschikbaarheid van flesjes water is de favoriete eenvoudige service van 43 procent van de hotelgasten. Alleen reizigers uit Taiwan, Hongkong en Brazilië geven de voorkeur aan gratis opladers. 

Liefde gaat door de maag

- Gratis ontbijt is de favoriete (31 procent) niet-technologische service die reizigers wereldwijd standaard willen zien in alle hotels in 2013.
- Happy hours, wijnproeverijen of andere gelegenheden met gratis hapjes en drankjes behoren tot de favoriete nieuw aangeboden hotelservices van 42 procent van de wereldwijde reizigers.
- Reizigers noemen gratis hapjes en drankjes als het meest gemiste comfort uit eigen huis tijdens het reizen. Nog eens veertien procent mist de mogelijkheid om te koken in eigen keuken. 

Vijfsterren leven

- Het high-end fitness centre en/of spa is de favoriete voorziening van 26 procent van de reizigers, terwijl ook een designbadkamer hoge ogen gooit (21 percent).
- Hoewel reizigers graag van luxe genieten, vallen diensten als badkamerbutlers, badmenu's en de slaapservice minder in de smaak bij de ondervraagden.
- Als het gaat om 'buitensporig' luxe voorzieningen, zou meer dan de helft van de reizigers (54 procent) het liefst kosteloos gebruik maken van een Rolls Royce Phantom. Wat dat betreft geen verrassingen.
- Daarmee is een ritje met deze droomauto geliefder dan een thee sommelier (negen procent), een persoonlijke cocktail shaker (negen procent), een geuren butler (vijf procent) en andere bijzondere services. 

Faciliteiten waarvoor gasten wel extra willen betalen

- Hoewel Nederlanders bekend staan om hun gretigheid als het gaat om gratis producten, zijn zij wel bereid om voor bepaalde hotelvoorzieningen extra te betalen. Een kamer met een mooi uitzicht komt met 45 procent van de stemmen het eerst in aanmerking.
- Andere voorzieningen waarvoor een aanzienlijk deel van de Nederlandse reizigers bereid is in de buidel te tasten zijn voorkeurskanalen en dvd's (28 procent) en een kamer met balkon (22 procent).

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hotelovernachtingen in heel Europa goedkoper geworden
 Extraatjes bezorgen travel managers hoofdbrekens
 Horeca en flexkantoren winnen terrein als werkplek
 De twaalf beste hotels ter wereld voor de zakelijke reiziger
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10