zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Jongeren zijn meest intensieve mobiele nieuwsconsumenten

18 februari 2013 - Mensen tot 34 jaar maken over de gehele dag het meest gebruik van mobiel internet. Dit blijkt uit onderzoek van de Persgroep Advertising onder bijna 15.000 gebruikers van de app’s en mobiele websites van AD.nl, volkskrant.nl, trouw.nl en parool.nl. Op de hoogte blijven van het laatste nieuws is het populairst. Daarna wordt mobiel internet het meest gebruikt voor bezoek aan sociale netwerksites, navigeren en mobiel bankieren.

Gebruikers van mobiel internet zijn de hele dag én nacht online, zo blijkt uit het onderzoek. Bijna 90 procent raadpleegt één of meerdere keren per dag internet met hun smartphone. Waarbij de grootste piek ligt tussen 18.00 en 21.00 uur, drie van de vier mensen surfen dan met hun smartphone op het web. Mobiel internetten is populair onder alle leeftijdscategorieën, maar blijkt het meest populair onder mensen in de leeftijdscategorie tot 34 jaar. Het doen van aankopen via de smartphone wordt het meest gedaan door mensen boven 35 jaar. Surfen op mobiel internet is in de Randstad populairder dan daarbuiten en vooral mannen zijn grootgebruikers. 



Nieuwsapps, social media en praktisch onderweg

Mobiel internet is belangrijk voor het volgen van het laatste nieuws. Twee van de drie ondervraagden heeft een tot drie nieuwsapps op de smartphone. 97 procent van de respondenten gebruikt hun smartphone voor nieuwsupdates. De nieuwsapps van AD.nl, volkskrant.nl trouw.nl en parool.nl krijgen gemiddeld een hoge waardering met een acht . De respondenten gebruiken mobiel internet ook veel voor sociale media (63 procent), navigatie (56 procent), internetbankieren (52 procent) en het opzoeken van culturele informatie (44 procent). Hierin verschillen mannen en vrouwen maar op een paar punten van elkaar. Vrouwen gebruiken social media intensiever en zoeken vaker de weg met hun mobiel. Mannen bekijken meer video’s en luisteren meer radio.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Steeds meer mobiele sollicitaties
 App vooral besteed aan 'heavy user'
 Trend: online samenwerken op tablet of mobiel
 Grote kloof tussen mobiel gedrag werknemer en ondersteuning werkgever
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10