22 januari 2013 -
In 2013 gaat Social Business een steeds grotere rol spelen binnen het bedrijfsleven. Dat constateert Projectplace. Een organisatie is een Social Business wanneer het zakelijke uitdagingen en kansen aangaat met behulp van social media platforms, waardoor medewerkers, klanten en leveranciers worden aangemoedigd om samen te werken.
Er kan gebruik worden gemaakt van diverse social features, zoals social planningstools, like-buttons en chatmogelijkheden binnen projecten. De goede samenwerking en grotere verantwoordelijkheid voor de werknemers die in een Social Business ontstaan, creëren meer betrokkenheid en daardoor hogere productiviteit.
Online samenwerken
"Projectmatig, online samenwerken is een belangrijk onderdeel van een Social Business," stelt Noel Eckhart, Countrymanager van Projectplace Nederland. "Wij zien groeiende animo in de markt voor deze flexibele, transparante manier van werken. Steeds meer organisaties zien in dat het werken met social features grote voordelen kan bieden op het gebied van productiviteit en efficiëntie. Daarnaast is betrokkenheid van werknemers de sleutel tot succes in 2013. Het wordt een uitdagend jaar, één waarin organisaties hogere productiviteit met minder resources goed kunnen gebruiken. Om vertrouwen en betrokkenheid te creëren, kunnen organisaties niet meer onder de ontwikkelingen op het gebied van Social Business uit."
Meer informatie over Social Business trends en betrokkenheid in 2013 is te vinden in deze whitepaper.