zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Liever een bemiddelaar bij conflicten dan naar de rechter

4 mei 2003 - Ernstige conflicten met medewerkers worden bij voorkeur intern opgelost. Komen partijen er echter niet uit, dan schakelen organisaties liever een bemiddelaar (mediator) in dan dat ze naar de rechter stappen.

Dat blijkt uit een opiniepeiling op deze site.



Mediator
Bijna 70 procent van de respondenten zegt ernstige conflicten (bijvoorbeeld ruzies over ontslag, promotie en demotie) bij voorkeur intern op te lossen. Iets minder dan negen procent stapt naar de rechter, terwijl ruim 15 procent liever een mediator inschakelt. Een mediator is vaak een advocaat, die opgeleid is om te bemiddelen bij conflicten, waarbij beide partijen zich vooraf binden aan de uiteindelijke oplossing.

Geen ervaring met ernstige conflicten
Zeven procent van de respondenten heeft geen ervaring met ernstige conflicten of heeft geen mening over de volgen stappen. Aan de opiniepeiling op Managersonline.nl namen 156 mensen deel.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10