zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Google en BMW zijn de meest aantrekkelijke werkgevers van Europa

13 december 2012 - Universum heeft voor het eerst de European Talent Attraction Index uitgebracht. Het onderzoek, gebaseerd op de voorkeuren van meer dan 85.000 ambitieuze studenten en carrièrestarters met een studie op het gebied van business of engineering geeft aan welke bedrijven een hoge aantrekkingskracht hebben op de arbeidsmarkt. Het onderzoek richt zich op de aantrekkelijkheid van bedrijven en is verdeeld in twee categorieën, business en engineering.


De index geeft inzicht in de aantrekkelijkheid die bedrijven hebben als werkgever en daarmee de potentie van deze bedrijven om toonaangevend te worden en te blijven.


In de categorie business word de koppositie ingenomen door Google, gevolgd door L'Oréal en Ernst & Young. BMW voert de engineering categorie aan, voor respectievelijk IBM en Siemens. "BMW en L'Oréal spreken tot de verbeelding van de studenten vanwege hun interessante producten en behaalde successen in de markt. Niet alleen de kracht van de merken, maar ook de innovatieve kracht en internationale carrièremogelijkheden worden gewaardeerd door de ondervraagde studenten," aldus Jörgen Gullbrandson, hoofd van Universum voor Europa, Midden Oosten en Afrika.

Europa's Top Tien Business
1) Google
2) L'Oréal
3) Ernst & Young
4) Procter & Gamble
5) KPMG
6) BMW
7) McKinsey & Company
8) Unilever
9) PwC
10) Microsoft

Europa's Top Tien Engineering
1) BMW
2) IBM
3) Siemens
4) Google
5) Microsoft
6) EADS
7) Bosch
8) General Electric
9) McKinsey & Company
10) Philips 

Vier conclusies
De studie levert de volgende conclusies op: 

1. Professionele dienstverlening is het meest aantrekkelijk

Met bedrijven als Ernst & Young, KPMG, PwC en Deloitte wordt deze bedrijfstak aantrekkelijker in belangrijke Europese markten zoals het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Rusland. 

2. Gemengde resultaten voor de Software en Computer Services industrie
Voor engineers zijn de Software en Computer Services industrieën het meest aantrekkelijk, met scores boven de standaard engineering industrieën. Business studenten daarentegen worden niet aangetrokken door deze bedrijfstak in algemene zin, hoewel de meest aantrekkelijke werkgevers in de business categorie deze bedrijfstak vertegenwoordigen. 

3. Europese studenten zoeken professionele training en persoonlijke ontwikkeling
"Studenten hebben hoge verwachtingen om voor bedrijven te werken die hun persoonlijke ontwikkeling stimuleren. Volgens de studenten kunnen de meeste werkgevers deze verwachtingen echter niet waar maken," aldus Mr. Gullbrandson. 

4. Een veilige werkrelatie en een internationale dimensie zijn belangrijk

In Polen, Rusland en Duitsland is een veilige werk relatie een van de belangrijkste criteria voor de aantrekkelijkheid van een werkgever. In Frankrijk, Italië en Spanje zijn de internationale dimensie en de mogelijkheid om voor het werk te reizen belangrijk.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werknemer ziet interne opleiding als belangrijkste ontwikkelfaciliteit
 Google blijft de meest aantrekkelijke werkgever ter wereld
 Salaris steeds belangrijker voor werkzoekende
 Google nog steeds magisch aantrekkelijk voor hoogopgeleiden
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10