zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hoe ziet 2013 eruit? De trends op een rij

11 december 2012 - Trendwatcher Adjiedj Bakas voorziet in het Jaar van de Slang lage rentes, oplopende inflatie en veel spanning rond de euro. "De slang is volgens de Chinese astrologie een listig beestje: Slangenjaren worden gekenmerkt door heethoofdigheid, nervositeit, heerszuchtigheid, wispelturigheid en onrust, veroorzaakt door slechte verliezers," aldus Bakas.

Optimistisch als altijd signaleert Bakas voor 2013 lichtpuntjes. Vooral voor slimme, innovatieve ondernemers liggen er in crisisjaren gouden kansen. "Het Chinese woord voor crisis bestaat uit twee karakters: crisis en kans. En zo is het maar net. Je ziet dat na alle grote depressies doorbraakinnovaties het licht zagen. Na de jaren 30 van de vorige eeuw nam de productie van auto's en het gebruik van de telefoon een sneltreinvaart, na de crisis van de jaren tachtig brak de computer door."



Voor 2013 voorziet de 'trendwatcher des vaderlands' (Managementboek.nl) de opkomst van de 'consumeigenaren', die samen een aandeel in een toneelstuk, boek of documentaire kopen. Ook signaleert hij dat steeds meer bedrijven elkaar onderling, dus zonder tussenkomst van banken, geld lenen (peer2peer-banking). Aan de leegstand van kantoorpanden komt geen eind, maar die vermindert wel doordat er steeds vaker een andere bestemming aan wordt gegeven. Niet alleen een woonbestemming, maar ook om er tomaten of komkommers in te telen. Met speciale led-techniek is dit sinds kort mogelijk.

Highlights uit het trendrapport
- Lage rente, hogere inflatie en daaraan gekoppeld de roep om meer loon
- Consumenten lossen steeds meer schulden af
- Meer pogingen om tot de Verenigde Staten van Europa te komen
- Opkomst 'euronuchteren', die Europa rationeel benaderen.
- Teenpreneurs worden stinkend rijk
- Nanny-apps houden ons bij de les in de supermarkt
- De Facebookificatie van de winkel zet door
- Gouden tijden voor Hack&Co
- Mode: ingetogen en toch opvallend
- We willen zeker weten dat wat we kopen echt ecologisch en duurzaam is
- In: Gers Pardoel, Kees van der Staaij, Eva Jinek
- Uit: Mark Rutte, Barbie (van Oh Oh Cherso), Geert Wilders

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Arbeidsmarkttrends 2013: innoveren en investeren in personeel
 De invloed van de Net-generatie en de dominantie van Google
 Vijf technologische trends om in 2013 uw voordeel mee te doen
 Trendwatchers: gelukkig, de wereld vergaat
 
 
reacties
 
Biologische producten  |   | 
3-11-2013
 | 
21:03 uur
Interessant! Wij merken ook de terechte argwaan (ik zou het zelf ook willen weten) hier en daar betreffende de echtheid van het biologische karakter van onze producten.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10