zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemers willen liever kerstpakket dan geldbonus

30 november 2012 - Ondanks de economische crisis, wil bijna de helft (49 procent) van de werknemers liever een kerstpakket ontvangen dan een tegoedbon of een geldbonus. Dat blijkt deze keer in tegenspraak met andere onderzoeken uit een onderzoek in opdracht van Kerstpakketten.nl, uitgevoerd door Noviodata, onder ruim 1.050 mannen en vrouwen van achttien jaar en ouder.

Top drie gewenste kerstgeschenken 


1. Gemengd kerstpakket - 49,0 procent
2. Een tegoedbon waarmee ze zelf iets kunnen uitzoeken - 30,9 procent
3. Een geldbonus - 20,0 procent 

De populariteit van het kerstpakket

Uit het onderzoek komt naar voren dat vrouwen het leuker vinden om een kerstpakket te ontvangen dan mannen. Het kerstpakket is het meest populair in de leeftijd van achttien tot 29 jaar. 

Wel of geen kerstpakket?

In het onderzoek valt het verder op dat maar liefst 47,6 procent van de mannen en vrouwen geen kerstpakket verwacht te ontvangen van hun werkgever. Dit betekent dat ze ofwel een ander geschenk of helemaal niks krijgen.

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlandse werknemer wil liefst geld in het kerstpakket
 Stijgende trend verkoop Sinterklaaspakketten
 Onderzoek voorspelt ‘Gouden Kerstpakketten’ in 2012
 Werknemer wenst vurig een bonus voor kerst
 
 
reacties
 
h  |   | 
4-12-2012
 | 
22:11 uur
steeds meer bedrijven kiezen voor alleen een bon en het gemak.

het hangt er wel vanaf wat voor bon het is, het maakt nogal een verschil of je het bij 1 winkel moet spenderen (of erger in je eigen bedrijf/produkten) of dat je een VVV bon krijgt met meer vrijheid.

maar een fles wijn of een doos bonbons erbij met een persoonlijke kaartje heeft de voorkeur.

wie nooit een kerstpakket krijgt en voor het eerst een bon of wie altijd een kerstpakket krijgt en nu opeens een bon, dat raakt je toch vaak emotioneel als daar veranderingen in zijn.

een bon heeft 1 groot nadeel, dat meteen de waarde zichtbaar, ook een grote valkuil, want met kertpakketen kun je als ondernemer nog zelf schommelen met je inkoop, bij een bon niet, dan verwacht een werknemer het volgende jaar verwacht toch stiekem minimaal meer toegevoegde waarde.
Adriana van Schalken | Payroll Works  |   | 
30-11-2012
 | 
17:29 uur
Interessant. Ik meende laatst toch gelezen te hebben dat mensen juist meer de voorkeur hebben om geld te ontvangen dan een kerstpakket...
B  |   | 
3-12-2012
 | 
08:26 uur
Haha, dat is waarschijnlijk afhankelijk van degene die het laat onderzoeken....

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10