De invloed van de Net-generatie en de dominantie van Google
29 november 2012 -
Social media, mobiel zoeken en de updates binnen zoekmachines zijn de omvangrijkste trends waarop marketeers zich in het kader van zoekmachinemarketing op moeten richten. Zoekmachinemarketing ontwikkeld snel. Niet alleen evolueren de zoekmachines zelf, ook de content en de gebruikers veranderen. Anno 2012 staat de gebruiker centraal en daar maakt de huidige Net-generatie dankbaar gebruik van.
Onder meer deze trends worden met de input van diverse online experts in de nieuwste trendanalyse van Indenty besproken.
Lokaal en mobiel
De opkomst van smartphones en tablets heeft een sterke invloed op zoekmachinemarketing. Een goede weergave van websites op smartphones en tablets is onmisbaar in een goede marketing strategie. Daarnaast biedt zoekmachinemarketing gericht op een specifieke regio kansen voor organisaties met een lokaal verzorgingsgebied.
Sociaal en mobiel
Op dit moment heeft Facebook het grootste aantal leden en heeft daarmee een bijna onuitputtelijke database met sociale informatie. Zowel Google als Bing voegen sociale content aan hun zoekresultaten. Google heeft al wel de beschikking over sociale informatie vanuit het eigen netwerk Google+, maar deze database is nog lang niet zo groot als dat van Facebook. De manier waarop Bing en Google social media resultaten willen integreren in de zoek resultaten verschilt, maar het idee is hetzelfde. Het platform dat het nieuwe Dominant Design blijft of wordt, zal afhangen van in hoeverre het platform interessant genoeg voor bedrijven is om op te adverteren.
Whitepaper
De whitepaper met de zoekmachinemarketing trends voor 2012-2013 is kosteloos te downloaden via de website van Indenty evenals de bijbehorende infographic. De whitepaper is tot stand gekomen als onderdeel van een afstudeeronderzoek uitgevoerd in opdracht van Indenty.