zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De invloed van de Net-generatie en de dominantie van Google

29 november 2012 - Social media, mobiel zoeken en de updates binnen zoekmachines zijn de omvangrijkste trends waarop marketeers zich in het kader van zoekmachinemarketing op moeten richten. Zoekmachinemarketing ontwikkeld snel. Niet alleen evolueren de zoekmachines zelf, ook de content en de gebruikers veranderen. Anno 2012 staat de gebruiker centraal en daar maakt de huidige Net-generatie dankbaar gebruik van.

Onder meer deze trends worden met de input van diverse online experts in de nieuwste trendanalyse van Indenty besproken. 



Lokaal en mobiel

De opkomst van smartphones en tablets heeft een sterke invloed op zoekmachinemarketing. Een goede weergave van websites op smartphones en tablets is onmisbaar in een goede marketing strategie. Daarnaast biedt zoekmachinemarketing gericht op een specifieke regio kansen voor organisaties met een lokaal verzorgingsgebied. 

Sociaal en mobiel

Op dit moment heeft Facebook het grootste aantal leden en heeft daarmee een bijna onuitputtelijke database met sociale informatie. Zowel Google als Bing voegen sociale content aan hun zoekresultaten. Google heeft al wel de beschikking over sociale informatie vanuit het eigen netwerk Google+, maar deze database is nog lang niet zo groot als dat van Facebook. De manier waarop Bing en Google social media resultaten willen integreren in de zoek resultaten verschilt, maar het idee is hetzelfde. Het platform dat het nieuwe Dominant Design blijft of wordt, zal afhangen van in hoeverre het platform interessant genoeg voor bedrijven is om op te adverteren. 

Whitepaper

De whitepaper met de zoekmachinemarketing trends voor 2012-2013 is kosteloos te downloaden via de website van Indenty evenals de bijbehorende infographic. De whitepaper is tot stand gekomen als onderdeel van een afstudeeronderzoek uitgevoerd in opdracht van Indenty.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Budget zoekmachinemarketing stijgt
 Google verslaat vacaturebanken bij banenjacht jongeren
 YouTube verslaat Google
 Online bereik nagenoeg gelijk ondanks dalende budgetten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10