19 november 2012 -
Het Amsterdamse reclamebureau Etcetera heeft een Gouden Effie in de wacht gesleept. Het bureau won de prijs voor de bol.com-campagne 'Het vliegwiel van de beste winkel van NL'. De Effie is de belangrijkste Nederlandse reclamevakprijs en werd uitgereikt tijdens 'De 24 uur van de Reclame' in Amsterdam.
De jury noemde de campagne 'een uitstekende marketingcase, waarin consequent is gewerkt aan de verbreding van het merk. Bol.com wist zicht te ontwikkelen van een betrouwbare webwinkel, gespecialiseerd in mediaproducten, naar dé (online + offline) winkel van Nederland'. Ook was de jury onder de indruk van het ambitieniveau in de case en de gerealiseerde commerciële resultaten: een consistente omzetgroei, en groei van het aantal klanten, waarbij de nieuwe categorieën zorgen voor een snellere stijging.
Retailfrustraties
Creative director Ben Imhoff van Etcerera en verantwoordelijk voor bol.com: "Voor deze case zijn we creatief helemaal losgegaan op retailfrustraties en het is mooi dat we daarvoor nu bekroond worden, na twee eerdere zilveren Effies in voorgaande jaren."
Reclamefestival
De uitreiking van de EffieAwards door BVA en VEA maakte dit jaar voor de derde keer deel uit van het reclamefestival 'De 24 uur van de Reclame'. Dit dagvullende event met als thema 'Creativity can change the world' vond plaats in de Amsterdam Convention Factory. Onder de sprekers was ook de Amerikaanse ex-president Bill Clinton. In totaal werden een gouden, zes zilveren en zeven bronzen Effies uitgereikt.