30 oktober 2012 -
De finalisten voor de NIMA AWARDS 2012 zijn bekend. Grote namen maken op 22 november hun opwachting in het Miele Inspirience Centre om de jury en het publiek te overtuigen van de manier waarop zij het verschil maken met hun bijzondere prestaties. Op donderdag 25 oktober vond de tweede jurysessie plaats onder leiding van juryvoorzitter René Repko. Na een langdurig juryberaad en de nodige inhoudelijke discussie zijn de finalisten bepaald.
Marketing Company
De beste marketingorganisatie levert over een middellange periode een constante hoogwaardige prestatie die zich enerzijds vertaald heeft in stijgende bedrijfsresultaten, en anderzijds binnen de "BV Marketing Nederland" in het oog springt en een voorbeeldfunctie bekleedt.
In deze categorie zijn de volgende organisaties verkozen tot finalist:
- Coolblue
- Efteling
- Unilever
- Rituals
Marketing Launch
De lancering van het jaar inspireert met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. De finalisten in deze categorie hebben met hun lancering iets toegevoegd aan het domein/speelveld waarin het gelanceerd is. Ze hebben op effectieve wijze marktpositie verworven door ofwel op unieke wijze te voorzien in een behoefte of een nieuwe behoefte te creëren.
In deze categorie zijn de volgende marketingconcepten benoemd tot finalist:
- Hago Next
- 2theloo
- De Vegetarische Slager
Marketing Turnaround
De finalisten in de categorie Marketing Turnaround inspireren door in de huidige tijdgeest opnieuw relevantie en actualiteit te creëren voor de (nieuwe) doelgroep/gebruikersgroep van de betreffende organisatie.
In deze categorie zijn de volgende organisaties benoemd tot finalist:
- Het Scheepvaartmuseum
- Hunkemöller
NIMA Oeuvreprijs Marketing Personality
Voor het eerst dit jaar zal NIMA een Oeuvreprijs toekennen aan een bekende Marketing Personality. De Marketing Personality is unaniem door de jury gekozen en is een inspiratiebron die voor zijn/haar omgeving functioneert als ‘enabler’. De Marketing Personality bouwt waarde vanuit purpose en bezieling en heeft een track record van marketingprestaties op zijn/haar naam staan. De personality is daarmee onderwerp van gesprek als het gaat om inspirators, visionairs of influentials in het vak. Wie de Marketing Personality is, onthullen we pas op de avond zelf. Hij/zij zal uiteraard aanwezig zijn om deze prestigieuze prijs in ontvangst te nemen.
Uw stem maakt het verschil
Heeft u uw plek tussen die 300 topmarketeers al veilig gesteld? En bent u degene die het verschil maakt met uw stem in de publieksjury? Meld u dan nu aan op www.nimaawards.nl.