zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Contactcenter-medewerker gaat met plezier naar werk

25 oktober 2012 - Werken in een contactcenter overtreft in de praktijk vaak de verwachtingen, blijkt uit recent onderzoek in opdracht van Randstad Callflex. Een grote meerderheid (78 procent) van de ondervraagde contactcenter-medewerkers haalt voldoening uit het werk en 90 procent geeft aan met plezier te werken. Dit in tegenstelling tot het, toch vaak negatieve, oordeel dat veel mensen hebben over werken in een contactcenter.

Randstad Callflex wil de contactcenter-medewerker in een positief daglicht stellen en organiseert voor het tweede achtereenvolgende jaar de Nationale CQ-test op zaterdag 3 november. In deze test nemen contactcenter-medewerkers en teamleiders het op tegen hun collega’s van andere bedrijven. 



Trots
Een meerderheid (78 procent) van de ondervraagden is trots op zijn/haar baan en 59 procent vindt het werk afwisselend. Dat is niet zo gek; contactcenter-medewerkers krijgen te maken met uiteenlopende situaties. 84 procent van de ondervraagde medewerkers heeft wel eens een schreeuwende klant aan de lijn gehad. Gelukkig geeft 67 procent aan dat klanten in een gesprek meestal vriendelijk zijn. Ook klanten die huilen van blijdschap komen voor (35 procent). Een klein deel heeft wel eens te maken gehad met ‘vreemde’ verzoekjes van klanten; mee uitgevraagd worden (acht procent), verzoeken om foto’s (drie procent) en zelfs huwelijksaanzoeken (twee procent) kwamen voorbij. 

Een dag in de spotlights

Jaarlijks plegen we met elkaar meer dan een miljard telefoontjes naar contactcenters van bedrijven. Kleine vragen, klachten en ingewikkelde kwesties worden door de mensen aan de andere kant van de lijn zo goed mogelijk opgelost. Vooral als het niet goed gaat, horen we daar veel over, maar daarmee doen we contactcenter-medewerkers tekort. "De Nationale CQ-test is bedoeld om al deze mensen een dag in de spotlights te zetten en tegelijkertijd hun vakkundigheid en bijzondere verhalen onder de aandacht te brengen," aldus Janine Bos, directeur Randstad Callflex. 

40 bedrijven gaan de strijd aan

Tijdens de eerste editie vorig jaar deden 30 verschillende bedrijven mee. Dit jaar verwacht initiatiefnemer Randstad Callflex teams van 40 bedrijven in de Endemol studio’s in Duivendrecht, waaronder OHRA (winnaar van vorig jaar), NS Hispeed, De Telegraaf, T-Mobile, ING en De Kindertelefoon. Het team én de medewerker met de hoogste CQ (Contact Quotiënt) winnen een landelijke titel. De test waaraan de experts gaan deelnemen, bestaat uit vijf onderdelen; Do’s en Don’ts, Analytisch Vermogen, Visitekaartje, Service en de Professional. Vragen die de revue passeren zijn onder andere: ‘Wat is de belangrijkste functie van een klantadviseur?’ en ‘Wat vinden bellers het meest ergerlijk?’.
De test is ontwikkeld door Randstad in nauwe samenwerking met Philipse Business School.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Offshoring funest voor bedrijfsimago
 Betere klantervaring belangrijker dan kostenreductie
 Klantcontact steeds vaker via nieuwe media
 Contactcenters halen steeds meer klanten binnen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10