zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Overtuigingslessen uit de States

24 oktober 2012 - Een kijkje achter de schermen bij de belangrijkste verkiezingen van het jaar, tussen de Amerikaanse president Barack Obama en zijn uitdager Mitt Romney. Debat- en speechexperts Lars Duursma en Victor Vlam van Debatrix gaan naar de VS om de verkiezingen op de voet te volgen. Centrale vraag: wat kunnen wij in Nederland leren van de Amerikaanse beroepsovertuigers?

De coaches van Debatrix vertrekken deze week naar de Verenigde Staten om de campagnes van dichtbij mee te maken. "Dit is waar het gebeurt," aldus Lars Duursma. "Om echt de invloed van een speech te begrijpen moet u erbij zijn als hij uitgesproken wordt. U moet voelen hoe de mensen in de zaal reageren." In de laatste drie weken voor de verkiezingen zullen Lars en Victor een campagnereis maken langs de belangrijkste swing states aan de Amerikaanse oostkust. Ze beginnen in Florida en reizen vervolgens door de staten North Carolina, Virginia, Pennsylvania, Ohio en Indiana naar Illinois, de staat van president Obama. In zijn thuisbasis Chicago zal Obama op de verkiezingsavond (6 november) een speech geven, en Debatrix is erbij. Op hun route zullen Lars en Victor lokaal campagne voeren en bijeenkomsten bezoeken met de (vice-)presidentskandidaten. 



Nog verder achter de schermen

Vier jaar geleden waren Lars en Victor ook al in de VS, om de verkiezingsstrijd te volgen tussen Obama en senator John McCain. Niet alleen hebben ze toen verkiezingsbijeenkomsten van dichtbij meegemaakt, ze hebben zelfs telefonisch campagne gevoerd voor beide kandidaten om de Amerikaanse overtuigstrategieën te doorgronden. "Dit jaar gaan we nog verder achter de schermen," aldus Victor Vlam. "We hebben toegang tot de spin room bij het laatste debat tussen Obama en Romney, en we hebben afspraken staan met de mensen die de campagnes vormgeven." 

Boeiend en nuttig

Deze reis met de campagnekaravaan belooft niet alleen leuke inzichten over de speech- en overtuigtechnieken die de presidentskandidaten en hun campagneteams toepassen, ook zullen Lars en Victor in hun artikelen, video's en webinars de vertaalslag maken naar het huis-tuin-en-keukengebruik van de Amerikaanse overtuigtechnieken. "Iedereen die wel eens een groep van meer dan drie man moet toespreken kan leren van de technieken die hier worden toegepast," aldus Lars Duursma.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Langs de politieke presentatie-meetlat: eindconclusie
 Nederlandse studenten winnen EK debatteren
 Mark Rutte winnaar Debatprijs 2011
 Wint Barack Obama dankzij hypnose?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10