19 oktober 2012 -
Vrijwel iedereen is het erover eens dat men in de toekomst steeds meer van thuis uit zal werken. De digitale revolutie heeft het dagelijks pendelen voor velen overbodig gemaakt. Toch hechten bedrijven nog steeds veel belang aan fysieke aanwezigheid, waardoor thuiswerkers de promoties mislopen die ze verdienen. Dat blijkt uit Brits onderzoek waarover Express.be schrijft.
Daniel Cable van de London Business School vergeleek de promotiekansen van thuiswerkers en traditionele werknemers. Uit zijn studie blijkt dat managers de werknemers die ze geregeld bezig zien op kantoor als betrouwbaarder en productiever beschouwen, ongeacht de kwaliteit van hun werk.
Zichtbaarheid
"Zichtbaarheid creëert de illusie van waarde," zo vat The Economist het onderzoek samen. De laatste die naar huis gaat, maakt een goede indruk, zelfs als hij of zij de laatste twee uur van de dag gewoon op Facebook zat." Opvallend genoeg geldt dit ook in organisaties die hun werknemers expliciet aanmoedigen om thuis te werken.
Do en don’t
Werkt u thuis en wilt u toch opvallen? Bombardeer uw collega’s met mails en rapporten over uw voortgang. Kies niet de maandag of de vrijdag om thuis te werken: dit wekt de indruk dat u alleen maar uit bent op een lang weekend.
Bron:Express.be