12 oktober 2012 -
CIO’s hebben de groei van hun bedrijf hoog op de agenda staan voor het komende jaar. Meer dan de helft van de CIO’s (56 procent) zegt dat hun prioriteit ligt bij het investeren in projecten die geld opbrengen, in plaats van het doorvoeren van bezuinigingen. CIO’s willen dit onder andere bereiken met een internationale focus en het verbreden van het marktaandeel van de organisatie. Bovendien heeft 48 procent van de CIO’s in 2012 meer budget te besteden.
Dat blijkt uit de CIO Survey van Harvey Nash. Uit het onderzoek blijkt ook dat innovatie, net als vorig jaar, een belangrijke prioriteit is van CIO’s. De meeste CIO’s innoveren op het gebied van time to market, mobiel en social media. 71 procent van de CIO’s denkt dat hun organisatie de nieuwe technologieën op het gebied van social media en mobiel zal moeten omarmen om hun marktaandeel niet te verliezen. Daarnaast worden er van de CIO in vergelijking met vorig jaar ook meer vaardigheden verwacht op het gebied van mobiele oplossingen (21 procent dit jaar, in vergelijking met veertien procent vorig jaar).
Social media en mobiel
Jan-Leen ’t Jong, algemeen directeur van Harvey Nash Nederland: "Het is boeiend om te zien dat CIO’s gaan voor groei in plaats van bezuiniging. Organisaties willen slim inspelen op de ontwikkelingen op het gebied van social media en mobiel. De rol van de CIO is hierbij erg belangrijk en uit ons onderzoek blijkt bovendien dat de invloed van CIO’s steeds strategischer wordt. De visie van veel CIO’s is dat bedrijven zich door de crisis heen kunnen slepen door op een slimme manier te innoveren en de focus internationaal te verleggen."
Harvey Nash CIO Survey
De Harvey Nash CIO Survey is een jaarlijks, internationaal onderzoek gehouden onder meer dan 2.000 CIO’s wereldwijd, waaronder ruim 300 Nederlandse deelnemers. Het onderzoek behandelt actuele onderwerpen die spelen in het vakgebied van de CIO, zoals dit jaar groei en social media.