zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Magneet meest begeerde HR-prijs

2 oktober 2012 - De bekendste prijzen op die worden uitgereikt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment zijn werkgeversprijzen als de Effectory Beste Werkgever Award en de populairste werkgever uit het Intermediair Imago Onderzoek. Toch wordt het meeste belang gehecht aan vakprijzen als de Magneten. Dat blijkt uit onderzoek dat Werf& liet uitvoeren.

Werf& ging op onderzoek uit naar de bekendheid en de waardering van de verschillende prijzen die er bestaan in het vakgebied van werving en arbeidsmarktcommunicatie. Het blijkt dat het werkgeversonderzoek van Effectory verreweg het bekendst is (78 procent). De Effectory Beste Werkgever zal dit jaar op 9 oktober worden uitgeroepen. Op de tweede plaats prijkt wederom een werkgeversonderzoek, het Imago Onderzoek van Intermediair. 70 procent van de ondervraagden geeft aan deze prijs te kennen. Op de derde plaats vinden we de Gouden Cursor, de prijs voor de beste recruitmentsite van Nederland, die uitgereikt wordt door Intelligence Group. 



Populairste prijzen zijn vakprijzen

Bij deze prijzen kijkt men naar onder andere naar de medewerkerstevredenheid, bekendheid en klanttevredenheid. De imagoprijzen mogen dan het meest bekend zijn, professionals in het vakgebied willen het liefst gehuldigd worden om hun creatieve en vaktechnische prestaties. Dat blijkt uit het feit dat de Magneten van de SJP (Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie) met stip op nummer één staat in de ranglijst van de belangrijkste prijzen. 75 procent van de ondervraagden geeft aan deze prijs belangrijk tot zeer belangrijk te vinden. Goede tweede met een score van 72 procent is de Beste Digitale Sollicitatie ervaring die jaarlijks wordt uitgereikt door Digitaal Werven. Op de derde plaats vinden we de SAN Accenten van de Stichting Adverteerdersjury Nederland, prijzen voor de beste campagnes in verschillende categorieën, waaronder Personeel.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Genomineerden Etnische Vrouwelijke Manager Nederland 2012 bekend
 Nominaties HR Proffie Awards 2012 bekend
 Tien Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2012 bekend
 Genomineerden beste Nederlandse klantcontactcases bekend
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10