2 oktober 2012 -
De bekendste prijzen op die worden uitgereikt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment zijn werkgeversprijzen als de Effectory Beste Werkgever Award en de populairste werkgever uit het Intermediair Imago Onderzoek. Toch wordt het meeste belang gehecht aan vakprijzen als de Magneten. Dat blijkt uit onderzoek dat Werf& liet uitvoeren.
Werf& ging op onderzoek uit naar de bekendheid en de waardering van de verschillende prijzen die er bestaan in het vakgebied van werving en arbeidsmarktcommunicatie. Het blijkt dat het werkgeversonderzoek van Effectory verreweg het bekendst is (78 procent). De Effectory Beste Werkgever zal dit jaar op 9 oktober worden uitgeroepen. Op de tweede plaats prijkt wederom een werkgeversonderzoek, het Imago Onderzoek van Intermediair. 70 procent van de ondervraagden geeft aan deze prijs te kennen. Op de derde plaats vinden we de Gouden Cursor, de prijs voor de beste recruitmentsite van Nederland, die uitgereikt wordt door Intelligence Group.
Populairste prijzen zijn vakprijzen
Bij deze prijzen kijkt men naar onder andere naar de medewerkerstevredenheid, bekendheid en klanttevredenheid. De imagoprijzen mogen dan het meest bekend zijn, professionals in het vakgebied willen het liefst gehuldigd worden om hun creatieve en vaktechnische prestaties. Dat blijkt uit het feit dat de Magneten van de SJP (Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie) met stip op nummer één staat in de ranglijst van de belangrijkste prijzen. 75 procent van de ondervraagden geeft aan deze prijs belangrijk tot zeer belangrijk te vinden. Goede tweede met een score van 72 procent is de Beste Digitale Sollicitatie ervaring die jaarlijks wordt uitgereikt door Digitaal Werven. Op de derde plaats vinden we de SAN Accenten van de Stichting Adverteerdersjury Nederland, prijzen voor de beste campagnes in verschillende categorieën, waaronder Personeel.