zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Gratis handboek geeft ‘Grip op reclame’

20 september 2012 - Bij consumenten bestaat onduidelijkheid wat hun rechten zijn bij het toesturen van reclame of het doen van aanbiedingen door bedrijven. Om hier meer inzicht in te geven, publiceert de DDMA Privacy Autoriteit het gratis handboek ‘Grip op reclame’, waarin wordt uitgelegd hoe consumenten zelf kunnen regelen of en op welke manier zij reclame ontvangen.

"Mensen hebben logischerwijs niet alle reclameregels op hun netvlies. Zij willen weten of een bedrijf hun reclame mag toesturen en hoe zij kunnen regelen dat dit stopt als zij hier geen prijs op stellen. Het handboek geeft voor alle communicatiekanalen aan hoe men dit kan doen," aldus DDMA voorzitter Henry Meijdam. 



Relevante communicatie

Bedrijven hebben steeds meer mogelijkheden om hun aanbod onder de aandacht te brengen, via post, telefoon en online. Zo kunnen consumenten gemakkelijk het aanbod kiezen dat hen het best bevalt. Maar consumenten ontvangen ook reclame die niet aan hen besteed is, of op een manier die zij niet waarderen. Veel consumenten weten niet dat zij zich kunnen afmelden voor reclame. Het handboek legt aan de hand van concrete informatie en handige checklists uit hoe en bij welke instantie men dit kan doen. Meijdam licht toe: "Dit is een win voor consumenten, maar ook voor bedrijven die hun producten onder de aandacht willen brengen van mensen die hiervoor open staan."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Telemarketingregels aangescherpt
 Afmeldlink e-mail opnieuw grootste bron marketingklachten
 Reclame op smartphone werkt
 Is het einde van de traditionele reclame nabij?
 
 
reacties
 
Johan  |   | 
3-12-2013
 | 
15:19 uur
Graag reclame

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10