3 september 2012 -
De werkdruk van de meeste werknemers die tijdens de zomermaanden doorwerken neemt toe wanneer hun collega’s met vakantie zijn. Duimen draaien of genieten van het mooie weer is er dus niet bij. Dat blijkt uit onderzoek van OfficeTeam onder 200 HR managers, zo meldt 6Minutes.be.
De HR managers kregen de volgende vraag voorgelegd: hoe beheert u de werkdruk als medewerkers uit uw team met vakantie zijn?
- Taken worden aan andere werknemers gedelegeerd (56 procent)
- De manager van het betrokken team neemt de verantwoordelijkheid op zich (32 procent)
- Projecten worden tijdelijk ‘on hold’ gezet (23 procent)
- Er worden tijdelijke medewerkers aangetrokken ( zeventien procent)
- Deadlines worden niet gerespecteerd (tien procent)
Tijdelijk personeel
De enquête bevestigt dat bedrijven in eerste instantie een beroep doen op interne middelen, maar toont eveneens aan dat ondernemingen ook oplossingen zoeken buiten het bedrijf. Bijna één HR manager op vijf doet namelijk een beroep op tijdelijk personeel om de extra werkdruk op te vangen of om de meest urgente projecten tot een goed einde te brengen.
Bron:6minutes.be