Onderzoek voorspelt ‘Gouden Kerstpakketten’ in 2012
30 augustus 2012 -
Onderzoek van Kerstpakkettenplaza.nl onder 500 willekeurige klanten wijst uit dat traditionele kerstpakketten duidelijk nog erg populair zijn bij Nederlandse bedrijven. Er lijkt daarmee een zekere toekomst voor het online bestellen van kerstpakketten te zijn. Kerstpakketten anno 2012 moeten snel en efficiënt uitgezocht worden, de jaren waarin men in de tijd van de baas drie of meer showrooms bezocht, is hiermee op zijn retour.
Het meest in het oog springende resultaat is dat (76 procent) van de bedrijven voor een traditioneel kerstpakket kiest. De redenen hiervoor zijn duidelijk: bestelgemak en een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Opvallend is dat, zelfs met de financiële crisis, maar twaalf procent van de bedrijven de prijs de belangrijkste factor vindt bij het bestellen van een kerstpakket. Het overgrote deel (86 procent) vindt de inhoud, kleur en het bestelgemak belangrijker dan de prijs. Goud is de meest gewenste kleur.
'Gouden foodpakketten'
Kerstpakkettenplaza.nl constateert een duidelijke verschuiving van kerstpakketten met een cadeau naar kerstpakketten zonder een cadeau, de zogenaamde foodpakketten. Zij liet de ondervraagden, het nieuwe kerstpakkettenassortiment beoordelen en de 'Gouden foodpakketten' kwamen als winnaar uit de bus. Foodpakketten zijn pakketten met veel foodartikelen waardoor het ouderwetse gevoel van 'een hele grote kerstdoos, samen uitpakken' weer helemaal in eren wordt hersteld. Kerstpakkettenplaza.nl, online aanbieder van kerstpakketten, stelde tevens de vraag wat bedrijven belangrijk vinden bij het selecteren van hun jaarlijkse kerstpakkettenleverancier. De meest voorkomende antwoorden: vertrouwen en bestelgemak.