Consument deelt online liever info met verkoper dan met sociaal netwerk
30 augustus 2012 -
Consumenten voelen zich meer op hun gemak bij het online delen van informatie met een verkoper dan gegevens delen op sociale netwerken. Zeker wanneer dit de koopervaring verbetert. Dat blijkt uit een enquête onder 1.000 mensen van MyBuys en E-tailing Group, zo schrijft 6Minutes.be.
Iets meer dan de helft vande respondenten (55 procent) zegt 'meestal bereid' te zijn hun voorkeuren en gegevens te delen met verkopers die ze vertrouwen in ruil voor een verbeterde koopervaring. 52 procent van de respondenten geeft aan 'veel meer bezorgd' of 'iets meer bezorgd' te zijn wanneer ze die gegevens zouden delen op sociale netwerken.
Online ervaring op maat
Robert Cell, ceo van MyBuys, verduidelijkt: "Consumenten verwachten online ervaringen op maat. Maar ze voelen zich beter bij het delen van hun voorkeuren met vertrouwde verkopers dan met sociale netwerken. De cijfers tonen duidelijk dat het delen van gegevens met een betere koopervaring als resultaat de merkloyaliteit vergroot."
Specifieke informatie
Gevraagd naar de specifieke informatie die ze zouden willen vrijgeven, zegt 63 procent van de respondenten bereid te zijn te delen welke soort aanbiedingen ze prefereren; 61 procent wil delen welke merken ze kopen; 60 procent wil delen welke producten ze kopen.
Mobiel kopen
Wanneer het gaat over mobiel kopen, blijven consumenten terughoudend. 76 procent van de consumenten geeft aan gemengde gevoelens te hebben bij geo-targeted aanbiedingen op hun mobiele toestel of ze zelfs liever helemaal niet te ontvangen.
Bron:6minutes.be