zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tien Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2012 bekend

29 augustus 2012 - De tien genomineerde bedrijven die in aanmerking komen voor de titel 'Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland' zijn bekend. In alfabetische volgorde zijn het: ANWB, bol.com, DA Drogisten, Douglas, EMTÉ Supermarkten, Expert, Ikea, Jumbo, Landal GreenParks en Miss Etam. Deze bedrijven zijn maandag 27 en dinsdag 28 augustus middels een verrassingsbezoek op de hoogte gebracht van hun nominatie.

De verkiezing van het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland is gericht op positieve klantervaringen. De vijf 'gouden regels' voor klantvriendelijkheid zijn: tijdig fouten oplossen, goede bereikbaarheid, beloftes nakomen, flexibiliteit, klanten alleen benaderen met relevante informatie. Deze vijf regels staan centraal in het onderzoek.


Dat steeds meer bedrijven die regels niet alleen kennen, maar ook toepassen blijkt wel uit de scores: alle genomineerden scoren een ruimte acht. 

Persoonlijke benadering
Dit jaar zijn de genomineerden voor het eerst in de zesjarige geschiedenis van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland persoonlijk op de hoogte gebracht van hun nominatie. De initiatiefnemers vielen onaangekondigd bij de tien genomineerden binnen met een camerateam. Naast het brengen van goed nieuws, gelijk ook een check of ook de hoofdkantoren klantvriendelijk zijn. De filmpjes van de 'overvallen' zijn te zien op www.klantvriendelijkstebedrijf.nl.
Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2012 wordt op dinsdag 25 september bekend gemaakt tijdens een event op Landgoed Leusderend in Leusden.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De nieuwe top tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland is bekend
 Welke tien bedrijven zijn dit jaar het klantvriendelijkst?
 Drie redenen waarom service soms niet klantvriendelijk is
 Landal Green Parks meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland
 
 
reacties
 
symptomen overspannen  |   | 
18-07-2013
 | 
19:35 uur
Het is wel duidelijk dat het allemaal bedrijven zijn waarbij concurrentie in bepaalde mate niet van belang is. Klantenservice zorgt bij deze websites ook daadwerkelijk dat ze meer omzet en verkopen genereren. Bij bedrijven zoals mobiele aanbieders is goede klantenservice alleen van belang om verkopen te genereren. Voor vervolg vragen kost het juist alleen maar veel geld en is slechts een bepaalde mate van klantenservice kwaliteit van belang.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10