zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Grote belangstelling voor Nationaal Integratiediner

22 augustus 2012 - De belangstelling voor deelname aan het Nationaal Integratiediner op 10 oktober 2012 is buitengewoon hoog. Met nog ruim vier maanden te gaan zijn er al meer dan 1.000 tafels met 5.000 deelnemers toegezegd voor deze bijzondere gebeurtenis. Doel van het Nationaal Integratiediner is om culturen in het bedrijfsleven te verbinden door met elkaar te gaan eten. Ruim 25 Nederlandse topbedrijven hebben zich bij het initiatief aangesloten.

Geïnteresseerde bedrijven kunnen zich nog steeds inschrijven. Initiatiefnemers van het diner zijn Asito en &samhoud. Het concept van het Nationaal Integratiediner is om de verschillen te vieren, dichter bij elkaar komen en zo kansen creëren voor betere samenwerking. De verschillende organisaties die zich hebben ingeschreven doen dit om de diversiteit optimaal te benutten en de kracht van de verschillen tussen mensen inzetten voor de organisaties waar ze werken. "Het geeft ontzettend veel energie nu blijkt dat er zo positief wordt gereageerd op ons initiatief," zegt commercieel directeur Ron Steenkuijl van Asito. "Door deel te nemen aan het Nationaal Integratiediner kunnen organisaties bijdragen aan het positief inzetten van de aanwezige (culturele) diversiteit." 



Deelnemers

Organisaties die op dit moment hebben aangegeven tafels aan te bieden zijn onder andere Ernst & Young, Schiphol Group, FC Twente, Saxion Hogeschool, Sodexo, KPMG en initiatiefnemers Asito en &Samhoud. Deelnemende bedrijven organiseren onder de koepel van het Nationaal Integratiediner hun eigen diners waarbij personeelsleden met uiteenlopende achtergronden elkaar ontmoeten en van elkaar leren. Hierbij dineren werknemers met verschillende culturen en hiërarchische posities samen op kantoor, bij medewerkers thuis of op centrale locaties. 

Verbinding

Steenkuijl: "Bij Asito werken 10.000 mensen van meer dan 90 nationaliteiten. We laten dagelijks zien dat we met zo’n diverse groep prestaties kunnen leveren. Niet ondanks de verschillen, maar dankzij." Directeur Salem Samhoud van &samhoud is het hiermee eens. "Wij geloven in de kracht van diversiteit en complementariteit. Samen eten zorgt voor verbinding tussen medewerkers. In ons land moeten we niemand uitsluiten en moet alle creativiteit worden benut." 


Aanmelden
Het Nationaal Integratiediner wordt gehouden op woensdag 10 oktober 2012. ‘Proef de kracht van het verschil’ is het motto. Bedrijven die ook nog mee willen doen kunnen zich hier aanmelden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlandse topbedrijven slaan handen ineen bij ‘verbinden’ culturen
 Nieuwe generatie leiders is in opmars
 Til de diversiteitsdiscussie naar een hoger plan
 Diversiteitsquota werken niet - integendeel
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10