zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Jong F1 Team gaat wervingsuitdagingen te lijf

30 juli 2012 - Als een Engels- Russisch team dat groeiende is in een van de meest opwindende en competitieve werkterreinen in de wereld, is het Marussia F1 team hard bezig een gevarieerd aantal banen in te vullen. Katie Allen, hoofd van het Marussia F1 team, deelt hier haar zienswijze op de uitdagingen die elke opkomende organisatie in een sterk competitief werkveld tegenkomt.

Allen: "Internationaal werven voor het Marussia F1 Team is een opwindende en uitdagende baan, die elke dag anders is. Veel uitdagingen waarmee mijn team geconfronteerd wordt, zijn waarschijnlijk bijna gelijk aan de uitdagingen van vele andere bedrijven. Zeker, het is geweldig om te werken in een sector waar veel specialisten werkzaam zijn. Maar voor ons als jong team is het, in een ongelofelijk competitief werkveld, een prioriteit om ons effectief te richten op ervaren en getalenteerde spelers in het werkveld, die misschien aarzelen om de kans bij een groeiende organisatie te pakken. Om op dit gebied te kunnen winnen hebben we ontdekt dat mensen laten kennismaken met ons team en onze cultuur, ons echt een voorsprong op de concurrentie geeft. Zodra een kandidaat ons ´leert kennen´, willen ze meestal graag bij ons werken. Daarom streven wij naar een sterke persoonlijke aanpak in onze werving en, hoewel het soms moeilijk is, tijdig feedback te geven aan onze kandidaten. Niet alleen krijgen werkzoekenden vanaf het eerste ogenblik een goed gevoel over onze cultuur, het helpt ook om ons werkgeverimago in de sector te versterken. Voor veel van de banen waar wij voor werven, inclusief hoge, technische posities, komen we terecht bij dezelfde groep talenten. We zijn ons er van bewust dat als iemand een slechte ervaring heeft – bijvoorbeeld, zijn of haar CV eindigt in het spreekwoordelijke ’zwarte HR gat’- zij hun negatieve ervaringen delen met hun collega’s."


 
Persoonlijke benadering
Voor een kleine organisatie is de afspraak om persoonlijk te zijn en op tijd te antwoorden niet gemakkelijk, dus de juiste tools om kandidaten te benaderen is essentieel, stelt Allen. "Dit helpt bij het prioriteren en het organiseren van CV’s die we binnen krijgen, ongeacht hoe ze bij ons terecht komen. Het helpt ons ook bij het managen van alle kandidaten door de wervingslevenscyclus. Dit alles stelt ons in staat eerder en beter te reageren en het scheelt tijd voor administratieve bezigheden. Deze tijd kan worden gebruikt voor onze hoofdtaken. Deelnemen aan zinvolle gesprekken met gekwalificeerd talent en verstrekken van tijdige feedback aan alle werkzoekenden die geïnteresseerd zijn in werken bij het team." 

Talentpool
"De andere uitdaging die we tegenkomen, is ervoor zorgen dat we ons richten op de juiste talentpool," vervolgt Allen. "Dit is essentieel omdat veel van onze banen zeer nauwkeurig zijn als het gaat om ervaring, opleiding en training die vereist is. Als kleine organisatie met veranderende personeelsbehoeften is proactief werven een kostbare kwestie. We hebben ontdekt dat het hebben van technologische hulpmiddelen het verschil kan maken.
Zo zijn we bijvoorbeeld begonnen gebruik te maken van een tool die ons in staat stelt om gericht vacatures te plaatsen op honderden websites. Met deze tool kunnen we een groot, internationaal netwerk bereiken, terwijl we op hetzelfde moment inspelen op gekwalificeerd talent. Zij krijgen aangepaste informatie over relevante kansen bij ons." 

Toegewijd team
"In de wervingswereld heb je de juiste mensen nodig die helpen de korte termijn doelen van je organisatie te bereiken," besluit Allen. "En u moet een toegewijd team naast u hebben, dat samen met u groeit en u helpt met het opzetten van de doelen van morgen—ongeacht de sector waarin u werkzaam bent. Vooral HR-werknemers in kleinere, ondernemende bedrijven, zou ik aanmoedigen om te kijken naar manieren om hun employer brand te versterken. En ervoor te zorgen dat dagelijkse administratieve werkzaamheden hen niet van bredere strategische bedrijfsdoelstellingen houdt. Het hebben van de juiste technologie en de juiste infrastructuur is een belangrijke stap in de goede richting."


Bron: Monsterboard
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf tips voor de werving van talent
 Behandel uw sollicitant als belangrijke klant
 Recessie en vergrijzing maakt investeren in personeel noodzakelijk
 Nederlandse bedrijven gebruiken weinig objectieve selectiemethoden
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10