Merendeel bedrijven investeert niet in Big Data-analyse
2 juli 2012 -
Meer dan de helft (53 procent) van de bedrijven in Nederland en België is niet voornemens te investeren in de analyse van Big Data, nog eens 29 procent stelt dat uit tot 2013. Dat blijkt uit onderzoek van QlikTech, uitgevoerd onder meer dan 650 bezoekers tijdens de Business Discovery World Tour 2012.
Big Data is een veelbesproken onderwerp in de markt. Tijdens de Business Discovery World Tour bleek echter dat bedrijven momenteel focussen op de relevantie van data, in plaats van op het volume. Slechts achttien procent van de respondenten gaf in het onderzoek aan dit jaar al wel te investeren in Big Data-analyse.
Relevante data
Bas van der Horst, Country Manager Benelux bij QlikTech: "Big Data is niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Voor bedrijven is het de kunst om zich vóór het investeren in de analyse ervan, te realiseren dat het erom gaat de relevante data bij de juiste gebruiker te krijgen. Die stap hoeft niet het resultaat te zijn van uitputtende integraties en grootschalige datawarehouse exercities. Juist uit de beschikbare actuele data van sales, marketing en supply chain management, kan al eenvoudig en snel de juiste voedingsbodem voor de beste beslissing worden gevonden. Relevante data in combinatie met de juiste gebruiker bepaalt het succes van data-analyse."