27 maart 2003 -
Ondanks de economische malaise blijft de animo van Europese managers om te investeren in nieuwe producten en diensten groot. Dit jaar wordt meer geld aan innovatieve projecten uitgegeven dan vorig jaar.
Gemiddeld wordt een kwart van het investeringsbudget uitgegeven aan innovatie.Dat blijkt uit de 'Innobarometer' die de Europese Commissie eerder deze maand heeft gepubliceerd.
Personeel succesfactor Het onderzoek wordt periodiek verricht onder circa 3000 managers van grote bedrijven in alle landen van de Europese Unie. De barometer geeft een beeld van de innovatieplannen van zo'n 3.000 managers van grote bedrijven in alle landen van de Europese Unie. Goed gekwalificeerde en professioneel opererende medewerkers zijn volgens de ondervraagde managers de belangrijkste succesfactor voor innovatie.
Nieuwe markten door innovatie De helft van de managers verwacht door te innoveren toegang te krijgen tot nieuwe klanten en/of markten in Europa. Een meerderheid van de geënquêteerden gaat ervan uit dat door de expanderende EU in de komende jaren omvangrijke nieuwe afzetkansen zullen ontstaan.