zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

CRM in toekomstperspectief: wat gaat veranderen?

13 juni 2012 - "De manier waarop bedrijven CRM moeten gaan hanteren, is sterk aan verandering onderhevig." Dit zijn de woorden van Fred van 't Hoff directeur van Scope Marketing Technology (SMT). Zo is de nieuwe trend ‘BYOD’ (Bring Your Own Device) een belangrijke ontwikkeling waar organisaties rekening mee moeten houden.

Voor jonge werknemers van de ‘Generatie Einstein’ is het invoeren van alle relevante informatie op de PC van de werkgever niet meer vanzelfsprekend. Steeds meer medewerkers maken voor het werk gebruik van hun eigen hard- en software die de voorkeur verdienen. Deze trend heeft tot gevolg dat informatie-uitwisseling, met betrekking tot klantgegevens, binnen de organisatie bemoeilijkt wanneer wordt gewerkt met een centraal CRM-systeem. Van 't Hoff geeft aan dat ontwikkelingen op het gebied van decentralisatie van data-entry dus tot gevolg hebben dat een strak gestuurd centraal CRM-systeem niet meer past in de huidige en toekomstige digitale wereld waarin bedrijven moeten overleven. 



Apps
SMT erkent deze onontkoombare verandering. Van ‘t Hoff is van mening dat CRM zich moet aanpassen aan de wereld van de draadloze tablet en smartphone. "Ook Apple software wordt een factor om rekening mee te houden. ‘Apps’ wordt het nieuwe sleutelwoord binnen de CRM-wereld. Het is van groot belang dat alle beschikbare informatie met behulp van kleine CRM Apps in een database terecht kan komen. CRM-software zal zich aan moeten passen aan de werknemers en de klanten van de toekomst. CRM-leveranciers moeten succesvolle Apps op de iPhone, iPad en Android systemen als voorbeeld nemen om te begrijpen welke kant het op moet met de software. Ook zal CRM-software meer een integratiehulpmiddel moeten worden in plaats van een toepassing," aldus van ‘t Hoff. 

Gratis seminar
SMT organiseert 21 juni een seminar waarbij samen met ICT-adviseurs de gevolgen van de trends (waaronder BYOD) en de daarbij behorende kansen en bedreigingen worden bediscussieerd. Het seminar zal in het teken staan van kennisdeling met betrekking tot de toekomstvisie op het gebied van CRM. Daarnaast streeft SMT naar het sluiten van een aantal partnerships met geselecteerde ICT-adviseurs, waardoor volgens SMT kennis kan worden gebundeld en optimaal kan worden ingespeeld op de toekomst van CRM.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiele CRM levert concurrentievoordeel op
 Webcare bedrijven verbeterd, maar het kan altijd nog beter
 Genomineerden beste Nederlandse klantcontactcases bekend
 ‘Bring Your Own Device’ is al dagelijkse realiteit
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10