11 juni 2012 -
Technologie is de externe factor die de meeste invloed heeft op het succes van een organisatie. Technologie is inmiddels zelfs belangrijker dan economische en marktomstandigheden. Dat zegt IBM op basis van tweejaarlijks internationaal onderzoek onder ceo's, zo meldt 6Minutes.be. Het is de eerste keer dat technologie de eerste plaats inneemt.
De bedrijfsleiders in de Benelux zijn overigens nog maar voor 62 procent overtuigd, terwijl het wereldwijde gemiddelde 71 procent bedraagt.
Kansen detecteren
Wat de ceo's vooral fascineert zijn de mogelijkheden om kansen te detecteren in de onwaarschijnlijke hoeveelheid data die tegenwoordig worden verzameld. 70 procent zegt grote bedragen te investeren in het analyseren van klantgegevens en het klantgedrag op het internet en sociale media. Succesvolle organisaties blijken daarin uit te blinken. Wat zij ook beter doen, is de verworven inzichten omzetten in concrete acties.
De bedrijven die het beter doen dan hun directe concurrent hebben 30 procent vaker openheid als een belangrijke bedrijfsdoelstelling. Met nieuwe technologieën zoals social media kunnen ze effectiever samenwerken met klanten, partners en werknemers.
Social Media
Een ander resultaat uit het onderzoek is dat de sociale media over vijf jaar het op één na meest ingezette middel zullen zijn om met de consument in contact te komen. Op dit moment geeft zestien procent van de ceo's aan social media platforms te gebruiken om klanten, werknemers en partners te bereiken. 57 procent van de ceo's verwacht dit in de aankomende drie jaar te gaan doen. Daarmee worden social media, vlak na het persoonlijke contact, de meest gebruikte methode om een relatie aan te gaan met de consument.
Bron:6minutes.be