Lay’s en Heineken populairste merken tijdens het EK
6 juni 2012 -
Producten van het merk Lay’s zullen massaal ingeslagen worden voor en tijdens het aantaande EK voetbal. Ook de merken Heineken en Grolsch zijn erg populair. Merken uit de productcategorieën bier, chips/zoutjes en frisdrank worden het sterkst met het EK voetbal geassocieerd. Dit blijkt uit onderzoek van de Persgroep en Newcom Research & Consultancy.
De Persgroep en Newcom hebben een grootschalig onderzoek uitgevoerd naar ontwikkelingen binnen de levensmiddelenmarkt. Daarbij is ook onderzocht welke merken consumenten zeker in huis hebben als Oranje op 9 juni aftrapt tijdens het EK voetbal. Lay’s is daarbij veruit het meest genoemd. Andere merken chips en zoutjes volgen op de plaatsen zeven (Duyvis), veertien (Croky) en vijftien (Smith’s). De top 25 van de spontaan genoemde merken, ziet er als volgt uit:
1 Lay's
2 Heineken
3 Grolsch
4 Coca Cola
5 Douwe Egberts
6 Amstel
7 Duyvis
8 Bavaria
9 Hertog Jan
10 Spa
11 Albert Heijn huismerk
12 Calvé
13 Palm
14 Croky
15 Smith's
16 Fanta
17 Mora
18 Pickwick
19 Lipton
20 Pringles
21 C1000 huismerk
22 Jupiler
23 M&M's
24 Alfa
25 Brand
Heineken populairste EK-biermerk
Naast chips en zoutjes wordt de top 25 vooral gedomineerd door biermerken. Heineken is hierbij veruit het populairst als EK-merk. Grolsch volgt op plaats drie. Andere populaire biermerken tijdens het EK zijn Amstel, Bavaria en Hertog Jan. Ook frisdrank en koffie zullen er in rap tempo doorheen gaan tijdens het EK. De populairste merken in deze categorieën zijn Coca Cola, Douwe Egberts en Spa.
Er wordt natuurlijk ook veel reclame gemaakt voor Heineken tijdens wk/ek. Met het EK dit jaar kreeg je bij een krat Heineken een T-shirt, dit is natuurlijk ook 1 van de redenen waarom mensen het gaan kopen.