zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Lay’s en Heineken populairste merken tijdens het EK

6 juni 2012 - Producten van het merk Lay’s zullen massaal ingeslagen worden voor en tijdens het aantaande EK voetbal. Ook de merken Heineken en Grolsch zijn erg populair. Merken uit de productcategorieën bier, chips/zoutjes en frisdrank worden het sterkst met het EK voetbal geassocieerd. Dit blijkt uit onderzoek van de Persgroep en Newcom Research & Consultancy.


De Persgroep en Newcom hebben een grootschalig onderzoek uitgevoerd naar ontwikkelingen binnen de levensmiddelenmarkt. Daarbij is ook onderzocht welke merken consumenten zeker in huis hebben als Oranje op 9 juni aftrapt tijdens het EK voetbal. Lay’s is daarbij veruit het meest genoemd. Andere merken chips en zoutjes volgen op de plaatsen zeven (Duyvis), veertien (Croky) en vijftien (Smith’s). De top 25 van de spontaan genoemde merken, ziet er als volgt uit: 



1 Lay's
2 Heineken
3 Grolsch
4 Coca Cola
5 Douwe Egberts
6 Amstel
7 Duyvis
8 Bavaria
9 Hertog Jan
10 Spa
11 Albert Heijn huismerk
12 Calvé
13 Palm
14 Croky
15 Smith's
16 Fanta
17 Mora
18 Pickwick
19 Lipton
20 Pringles
21 C1000 huismerk
22 Jupiler
23 M&M's
24 Alfa
25 Brand 

Heineken populairste EK-biermerk

Naast chips en zoutjes wordt de top 25 vooral gedomineerd door biermerken. Heineken is hierbij veruit het populairst als EK-merk. Grolsch volgt op plaats drie. Andere populaire biermerken tijdens het EK zijn Amstel, Bavaria en Hertog Jan. Ook frisdrank en koffie zullen er in rap tempo doorheen gaan tijdens het EK. De populairste merken in deze categorieën zijn Coca Cola, Douwe Egberts en Spa.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Eén op de drie werknemerse gokt op WK-uitslagen
 Nederlanders organiseren massaal EK-poules op de werkvloer
 Vijf teambuilding-tips uit de sportwereld
 Cybercriminelen misbruiken WK voetbal in Qatar nu al voor internetfraude
 
 
reacties
 
Joke  |   | 
11-09-2012
 | 
11:47 uur
Er wordt natuurlijk ook veel reclame gemaakt voor Heineken tijdens wk/ek. Met het EK dit jaar kreeg je bij een krat Heineken een T-shirt, dit is natuurlijk ook 1 van de redenen waarom mensen het gaan kopen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10