zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vraag naar zakenreizen stijgt sneller dan verwacht

4 juni 2012 - Advito stelt zijn verwachtingen voor 2012 bij in een nieuwe update van zijn Industry Forecast. Er zijn namelijk steeds meer aanwijzingen dat de olieprijzen, en daarmee ook de prijzen voor vliegtickets weer zullen stijgen. Goed nieuws is dat de vraag naar zakenreizen en meetings weer toeneemt, en sterker dan eerst werd verwacht.

De analyse van Advito toont aan dat de vraag naar zakenreizen wereldwijd sterker stijgt dan eerst werd aangenomen. Bedrijven zetten opnieuw meer in op groei en weten dat zakenreizen en meetings hen daarbij ondersteunen. Er wordt echter wel bewuster omgesprongen met kosten: in vergelijking met enkele jaren geleden zijn vergaderingen korter geworden en tellen ze minder deelnemers. Bovendien bekijken veel bedrijven ook hoe ze face-to-face ontmoetingen en digitale oplossingen zoals videoconferencing kunnen combineren om medewerkers van over de hele wereld samen te brengen.



Prijzen vliegtickets onzeker
Onzekerheid over de nucleaire plannen van Iran en de onrusten in Soedan wakkeren de onrust over de olieprijzen aan. In het beste geval blijft de prijs per vat olie rond de 115 dollar schommelen, in het slechtste geval stijgt die tot 200 dollar, wat een grote invloed op de prijzen van de vliegtickets kan hebben. Daarnaast verwacht de IATA (International Air Transport Association) een stijging in de vraag naar vliegtickets, terwijl steeds meer vliegtuigmaatschappijen hun capaciteit verlagen. Ook dat kan leiden tot een prijsstijging. 

Stabiliteit niet gegarandeerd
"Door de economisch turbulente tijden is het moeilijker dan gewoonlijk om precieze voorspellingen te doen. De recessie die kan toeslaan in belangrijke markten, het consumentenvertrouwen dat in vrije val is en een mogelijke nieuwe kredietcrisis, kunnen leiden tot een aanzienlijke daling in de vraag naar zakenreizen en al wat daarbij hoort. Als dat gebeurt zullen luchtvaartmaatschappijen het veel moeilijker krijgen om de verwachte prijsverhogingen door te voeren en kunnen de prijzen opnieuw sterk zakken. Travelmanagers moeten er rekening mee houden dat geen enkele vorm van stabiliteit momenteel gegarandeerd is. Luchtvaartmaatschappijen zullen ook steeds creatiever worden met ancillary fees. De extra kosten voor brandstof en creditcardbetaling worden ook door de luchtvaartmaatschappijen aan klanten doorbelast," zegt Jeroen Hurkmans, Vice President EMEA/APAC bij Advito.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Eén op de acht buitenlandse zakenreizen vanwege ‘MICE’
 Vrijwel alle zakelijke reiselementen duurder in 2012
 ‘Bedrijven moeten reisbeleid vaker actualiseren'
 Mannen gaan vaker op zakenreis dan vrouwen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10