zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

's Werelds aantrekkelijkste bedrijf is meester in Zakelijk Flirten

30 mei 2012 - Google is dit jaar voor de derde maal op rij uitgeroepen tot aantrekkelijkste bedrijf van de wereld. Duizenden carrièrezoekers uit alle windstreken zouden er alles voor over hebben om voor Google te kunnen werken. Maar wat maakt Google dan toch tot die carrièremagneet met enorme aantrekkingskracht? The Flirt Company vond een aantal factoren die verrassend veel overeenkwamen met de factoren van Zakelijk Flirten.

Maar wat maakt Google dan toch tot die carrièremagneet met enorme aantrekkingskracht? Het internationale bedrijf Universum, dat gespecialiseerd is in employer branding, zocht het uit! Uit een groot studentenonderzoek van dit bureau is gebleken dat Google wordt geassocieerd met een aantal factoren die voor werknemers onweerstaanbaar zijn. Waaronder: een goede reputatie, een creatieve en dynamische werkomgeving, een vriendelijke werkomgeving en uitdagend werk. 



Wees flirtable
Googles grootste aantrekkingskracht? Flirtable zijn. Google is zelf ontzettend trots en laat ook op zijn eigen website weten waarom het voor werknemers aantrekkelijk is om voor Google te werken. En dat heeft alles te maken met de ‘flirtability’ van de organisatie. 

Positieve energie
Google: ‘Appreciation is the best motivation, so we’ve created a fun and inspiring workspace you’ll be glad to be a part of. We love our employees, and we want them to know it.’
Door de waardering naar de werknemers uit te spreken en om te zetten in een plezierige en inspirerende werkomgeving verspreidt Google een hoop positieve energie. Deze positieve energie, waardering en aandacht voor de werknemers maakt het bedrijf zeer aantrekkelijk. 

Denken in mogelijkheden
 
Google: ‘Boldly go where no one has gone before. There are hundreds of challenges yet to solve. Your creative ideas matter here and are worth exploring.’
"Niet alleen mensen, maar ook organisaties die DIMMEN (denken in mogelijkheden) worden vaak erg aantrekkelijk gevonden. Daar waar DIPPERS (denken in problemen) deuren sluiten, gooien DIMMERS de deur wagenwijd open voor nieuwe kansen en mogelijkheden," aldus Flirtcoach Esther Popelier. 

Doel parkeren
 
Google: ‘Work and play are not mutually exclusive. It is possible to code and pass the puck at the same time.’
De meeste werkgevers zien hun werknemers het liefste de hele dag door onafgebroken op hun werkplek zitten. ‘Time is money’ en ontspanning komt wel na het werk. Google gaat hier anders mee om. Werknemers krijgen bij Google de ruimte om ook even te ontspannen en aan hun onderlinge band te werken. Hierbij parkeert Google zijn eigen doel (werken, werken, werken) en komt tegemoet aan de behoefte van de werknemers. Erg aantrekkelijk voor werknemers en uiteindelijk ook voor het bedrijf zelf.

Twee flirtlessen
Het onderzoeksbureau Universum geeft nog twee waardevolle lessen naar aanleiding van twee succesfactoren van Google. Deze lessen sluiten, volgens The Flirt Company perfect aan bij twee onmisbare stappen in het maken van contact: 

Les 1: Wees Congruent
’What they communicate is what they are’
Congruentie is niet alleen belangrijk voor personen maar ook voor bedrijven. Dat wat u naar buiten uitstraalt moet ook matchen met de binnenkant. (wie u bent en wat u denkt). Dit maakt uw boodschap krachtig en geloofwaardig. Google vertoont congruent gedrag en is daarmee sterk en overtuigend. 

Les 2. Laat uzelf zien

‘Being visible: their message has managed to spread out to a wide audience’
Zichtbaar zijn, zit hem niet alleen in het ‘verspreiden van het woord’, maar zit hem ook in ‘iets’ van uzelf laten zien. Personen, maar ook organisaties, die meer van zichzelf op een persoonlijk niveau durven laten zien, vergroten hiermee de onderlinge verbondenheid wat weer leidt tot meer vertrouwen (op de werkvloer). Een belangrijke factor bij het maken van contact, aldus The Flirt Company. Hoe meer u van uzelf laat zien, hoe eerder echte verbinding kan ontstaan.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Managers die flirten, presteren beter
 Zakelijk flirten is essentieel
 Solliciterende secretaresse flirt erop los
 KLM en LUMC aantrekkelijkste werkgevers van Nederland
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10