Vrouwen zijn Explorers, Achievers, Builders of Masters
23 maart 2003 -
Reclamebureaus en marketingspecialisten stoppen de mensheid graag in hokjes, bijvoorbeeld op basis van leeftijd, opleidingsniveau, welvaartsklasse et cetera. Bulldog Drummond en Radar Communications hebben onlangs de doelgroep 'vrouwen' geanalyseerd.
Volgens de onderzoekers zijn er vier typen vrouwen, waar marketeers rekening mee moeten houden: Explorers, Achievers, Builders en Masters.
Explorers Zitten goed in hun vel, zijn tegen de obsessie van de maatschappij met jeugd en schoonheid en houden van klassieke kunst en literatuur.
Achievers Hebben een duidelijk beeld van wat succes voor henzelf betekent en wat de maatschappij als succesvol beschouwt. Zij streven vooral naar balans.
Builders Twijfelen voortdurend tussen het verkrijgen van materiele bezittingen en hun hang naar eenvoud en een uitgebalanceerd leven.
Masters Zijn geinteresseerd in gezondheid en schoonheid, maar willen zelf bepalen hoe ze jong kunnen blijven en het meeste uit het leven kunnen halen.