zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Crisis overleven? Vehoog uw gunfactor!

21 mei 2012 - In crisistijd zijn mensen geneigd om te gaan DIP-pen: Denken In Problemen.Dat is ook niet zo gek als u overstelpt wordt met berichten over faillissementen en ontslagen en als u zelf misschien ook wel dubbel zo hard moet knokken voor die opdracht of leuke functie. Flirten, verbinding en aantrekkelijk gedrag kan dan soms net het verschil maken, aldus de FlirtCompany.

De focus komt in crisissituaties al snel te liggen op de ‘harde’ maatregelen. Want we moeten binnenhalen, binnenhalen, binnenhalen! Aan de ‘zachte’ kant, het opbouwen van een relatie (op emotioneel niveau) met potentiële klant of opdrachtgever, wordt vaak minder aandacht besteed. Dat is jammer, want juist GUNNEN speelt een belangrijke rol binnen acquisitie. Bindt u op emotioneel niveau dan zet u in op een relatie (samenwerking) voor langere tijd.



Drie tips
Flirtcoach Esther Popelier: "Juist omdat de gunfactor zo belangrijk is, geven we u drie tips om uw gunfactor te verhogen. Onthoud wel, het is aan de ander om te bepalen of u de gunfactor ook daadwerkelijk hebt. Gelukkig is aantrekkelijk gedrag enorm besmettelijk." 

1. Wees authentiek

Mensen die authentiek zijn, blijven dichtbij zichzelf. Ze verzinnen geen (verkoop)trucjes waar men vroeg of laat doorheen prikt, maar ze scheppen verwachtingen die ze ook waar kunnen maken. Dit maakt ze geloofwaardig en betrouwbaar. Beiden onmisbare factoren in het aangaan van een (langdurige) zakelijke relatie. Daarnaast vergroten personen, maar ook organisaties, die meer van zichzelf op een persoonlijk niveau durven laten zien de onderlinge verbondenheid wat tevens leidt tot meer vertrouwen (op de werkvloer). Een belangrijke factor bij het maken van contact. Hoe meer u van uzelf laat zien, hoe eerder echte verbinding kan ontstaan. 

2. Verdiep u in de ander

Wees een OEN: Open, Echt en Nieuwsgierig. Ofwel, wees oprecht geïnteresseerd in de ander. Richt uw aandacht volledig op de ander en vraag uzelf af wat de ander op een dieper niveau zou willen. Denk niet vanuit ik, parkeer uw doel en speel in op wat er daadwerkelijk wordt gezegd. Zoek niet meteen ‘haakjes’ met uw eigen business, want ook dan bent u weer met uzelf bezig. 

3. Wees positief

Geef de ander een positief gevoel, ongeacht de boodschap die u brengt. Zet contactmakers in. Neem een open houding aan, maak oogcontact en glimlach! Glimlach ook eens voordat u de telefoon oppakt. U zult merken dat u vriendelijker overkomt. Of geef de ander eens een compliment. Een communicatiestijl is eigen, maar
waardering is universeel. Geef een ander een goed gevoel en u krijgt het terug. Ooit zelf weleens een oprecht compliment ontvangen? Wat voor gevoel gaf dat? En wat voor gevoel kreeg u bij de complimentengever? Uw gunfactor verhogen heeft dus alles te maken met de ander een goed gevoel geven. Geeft u de ander het gevoel u bent belangrijk voor mij, dan zal de ander sneller geneigd zijn om te denken: ja ik vind u ook leuk!

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Als de dertiende maand niet meer motiveert. . .
 Managers die flirten, presteren beter
 Crisis wakkert flirten op de werkvloer aan
 Tien zakelijke flirtgeboden
 
 
reacties
 
Dries  |   | 
21-05-2012
 | 
09:28 uur
De gunfactor is zo belangrijk. Dit zorgt er niet alleen voor dat mensen sneller bij je kopen maar ook dat ze vaker bij je terugkomen.
Michiel Cobben  |   | 
21-05-2012
 | 
09:46 uur
Leuk artikel.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10