zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlander is een zuinige reiziger

15 mei 2012 - Nederlandse reizigers betaalden voor een hotelkamer in het buitenland gemiddeld 101 euro per nacht in 2011. Alleen Mexicanen en Singaporezen gaven minder geld uit per buitenlandse hotelovernachting, zo blijkt uit de Hotel Price Index (HPI) van Hotels.com. In eigen land besteedden Nederlanders gemiddeld 96 euro per kamer per nacht.

Dit schrijft Zakenreis.nl. Het afgelopen jaar waren Japanse reizigers de ‘biggest spenders’. Voor een hotelkamer in het buitenland betaalden zij gemiddeld 133 euro per nacht. Zwitsers bezetten de tweede plaats met 127 euro per nacht, gevolgd door reizigers uit Australië (124 euro). Wereldwijd bleken Mexicanen met afstand het zuinigst. Zij betaalden voor een hotelkamer in het buitenland gemiddeld 82 euro per nacht. Na de Mexicanen gaven Singaporese reizigers het minst uit. Met 100 euro per kamer per nacht wisten zij in het buitenland een euro meer te besparen dan Nederlandse, Finse en Zuid-Koreaanse reizigers. 



Eigen land
Als het gaat om hotelovernachtingen binnen de eigen landsgrenzen spendeerden reizigers uit Zwitserland het meest, namelijk 157 euro per kamer per nacht. Ook Noren (139 euro) en Singaporezen (136 euro) besteedden relatief veel geld per binnenlandse hotelovernachting. Van alle onderzochte nationaliteiten spendeerden Indiërs het minst aan hotelovernachtingen in eigen land, namelijk 64 euro per nacht. Van alle Europese reizigers gaven Portugezen het minst uit per binnenlandse hotelovernachting (75 euro).


Bron: Zakenreis.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hotelovernachting steeds goedkoper
 Zakenreiziger kiest vaker voor bed & breakfast
 Europese bedrijven managen hoteluitgaven niet
 Zakelijke reiziger laat Nederlands hotel links liggen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10