zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zakenreiziger niet blij met grote verschillen in bagageregels

23 april 2012 - De sterk uiteenlopende bagageregels die worden gehanteerd door luchtvaartmaatschappijen, leiden tot veel klachten bij zakenreizigers. Vooral het tarief voor extra bagage en overgewicht zorgt vaak voor zeer onaangename financiële verrassingen. Dit concludeert ATPI uit een analyse van haar klachtensysteem. Zo blijkt de wir-war aan bagageregels aanleiding te zijn voor elf procent van alle klachten.

Uit het klachtenonderzoek blijkt bovendien, dat luchtvaartmaatschappijen binnen dezelfde alliantie regels toepassen die zeer sterk kunnen verschillen. 



Uiteenlopende tarieven
Het ATPI-onderzoek bracht onder meer aan het licht dat voor een extra stuk bagage bij de ene maatschappij 100 euro moet worden betaald, terwijl bij een partnermaatschappij maar liefst 1100 euro moet worden neergeteld. De eerste maatschappij (KLM) rekent de overbagage per stuk, de andere (Malaysia Airlines) hanteert per kilo een procent van het first class tarief. Een ander willekeurig voorbeeld: een passagier die zijn fiets als bagage meeneemt naar de Verenigde Staten, betaalt daarvoor bij de KLM 50 euro. Terwijl Delta Airlines, partnermaatschappij in de Skyteam alliantie, op de terugweg 100 dollar (ruim 70 euro) rekent. 

Klachten van luchtreizigers

De top drie van klachten door passagiers ziet er in het ATPI-onderzoek als volgt uit:
1. Annuleringen, vertragingen en overboekingen (57 procent)
2. Onduidelijke en uiteenlopende bagageregels en -tarieven (elf procent)
3. Problemen bij het inchecken (zes procent), zoals lange wachtrijen, niet werkende online check-in en defecte check-in automaten.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vrijwel alle zakelijke reiselementen duurder in 2012
 Prioriteit voor travel managers in 2012: kosten verlagen
 Reisbudgetten worden herzien in 2012
 Ik ga op zakenreis en ik neem mee. . een goed boek en zwemkleding
 
 
reacties
 
Centerparcs  |   | 
10-02-2013
 | 
19:27 uur
Opvallend dat 57 procent annuleringen, vertragingen en overboekingen aangeeft. Ik zou wel eens willen weten hoe dit percentage is opgebouwd.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10