Genomineerden beste Nederlandse klantcontactcases bekend
26 maart 2012 -
Stichting Nationale Contact Center Awards (NCCA) heeft de nominaties voor de beste klantcontactcases van Nederland bekend gemaakt. Er strijden negentien organisaties om de Oscars van Customer Service Nederland. Een vakjury bepaalt op basis van een uitgebreide analyse en het bezoeken van de genomineerde bedrijven, welke organisaties uiteindelijk de prijzen winnen.
Op 25 april worden de definitieve winnaars tijdens het Telecommerce Gala in Utrecht bekend gemaakt.
De genomineerden
De genomineerden die dingen naar de prijzen, verdeeld over zeven categorieën, zijn:
HRM Award: American Express, Delta en Randstad
Innovation & Change Award: P-Direkt, VANAD Group en Ziggo
Customer Experience Award: Binckbank, Carglass en ING
Customer Service Online Award: Essent, De Kindertelefoon/Trinicom en T-Mobile
Partnership Award: Ohra en Cendris, Bol.com en Unamic/HCN
Value Centre Award: Essent, PostNL en VvAA
Special Award: Service Recovery: DHL Express en Robeco
Winnaars van vorig jaar zijn Triodos Bank, SNT, Microsoft met partner GoExcellent, Verizonbusiness, Wegener en Heineken Brouwerijen.
Creativiteit en resultaat
De vakjury bezoekt alle negentien genomineerde klantcontactcenters om uiteindelijk tot zes winnaars te komen. Daarnaast wordt de ‘Special Award Service Recovery’ uitgereikt aan de organisatie met het beste klachtenmanagement. De jury bestaat uit zeven leden met verschillende expertisegebieden en stuk voor stuk jarenlange ervaring binnen de contactcenterbranche. Zij beoordelen objectief en afgewogen op basis van de bezoeken en geven een oordeel van elke case binnen diverse werkgebieden. De originaliteit, creativiteit, strategische impact, het resultaat voor de klant en de meetbaarheid van het resultaat van de ingezonden cases worden eveneens beoordeeld. Uiteindelijk levert dit zes winnaars op.
Klachtmanagement
Beate van Dongen, juryvoorzitter van NCCA: "Het speelveld van klantcontact is volop in beweging, met name op online gebied. Het omgaan met service recovery wordt cruciaal voor organisaties, zeker door het gebruik van social media. Dit jaar is een focus dan ook klachtenmanagement, met daaraan gekoppeld een speciale award. Goed klachtenmanagement roept een hoop sympathie op bij de klant en zorgt voor behoud van klantrelaties."