zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werkzoekende kijkt vooral naar arbeidsvoorwaarden

14 maart 2012 - Kandidaten die een recruitmentsite (werken-bij-site) bezoeken vinden het belangrijk dat arbeidsvoorwaarden en informatie over het salaris hierop zijn terug te vinden. De recruitmentsite speelt een belangrijke rol in het interesseren van de juiste kandidaten voor (moeilijk) in te vullen vacatures. Om een succesvolle recruitmentsite neer te zetten moeten werkgevers nadrukkelijk rekening houden met de wensen en verwachtingen van kandidaten.

Kandidaten blijken vooral breed geïnformeerd te willen worden over de openstaande functie en de organisatie. Om het juiste talent te kunnen werven is het dus van belang om een volledig beeld te schetsen. Daarbij moet zowel de arbeidsvoorwaardelijke kant, de organisatiekant als het proces voldoende aandacht krijgen.


Deelnemers aan dit onderzoek konden meerdere aspecten van de recruitmentsite selecteren. Gemiddeld gaven deelnemers aan dat ze vier verschillende aspecten willen terugvinden op een goede recruitmentsite. Ook daaruit blijkt dat de recruitmentsite volledig moet zijn in de informatie die wordt aangeboden. 

Verschillende doelgroepen zoeken verschillende informatie
Iedereen weet dat geen doelgroep hetzelfde is. Zo kan een voorbeeld van een uitdagend project door iedere doelgroep anders geïnterpreteerd worden. Ook onder goede opleidingsmogelijkheden verstaat iedere doelgroep iets anders. Daarom is gekeken of verschillende doelgroepen andere informatie willen vinden. Ook als gekeken wordt naar verschillen tussen werkenden en studenten, blijkt dat het benoemen van de arbeidsvoorwaarden, en specifiek het salaris, belangrijke aspecten zijn die vermeld moet worden op de recruitmentsite. Hieruit kan geconcludeerd worden dat de ‘What’s in it for me?’ vraag van potentiële kandidaten nadrukkelijk beantwoord moet worden. 
Uit de top vijf blijkt verder dat het concreet vermelden van de opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden voor de groep studenten van groter belang is dan voor de werkzame personen. Ook vindt de groep studenten de sollicitatieprocedure van belang; zij zijn immers nog niet zo bekend met de arbeidsmarkt als hun ervaren tegenhangers.
Het verschil tussen de twee verschillende doelgroepen wordt nog duidelijker wanneer ook de aspecten worden vergeleken die buiten de top vijf vallen. Zo geeft dertien procent van de studenten aan dat zij het belangrijk vinden dat interactie met bijvoorbeeld de recruiter kan worden aangegaan, tegenover slechts zes procent van de groepen werkenden. Ook bij de aanwezigheid van Social Media zien we duidelijk verschil. Slechts drie procent van de werkenden geeft aan hier waarde aan te hechten, tegenover zeven procent van de nog studerende groep. Met de verschillen tussen de doelgroepen moet bij de ontwikkeling van een recruitmentsite rekening worden gehouden.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hoogopgeleiden weer actiever op zoek naar nieuwe baan
 Nederlandse topbedrijven blinken uit in secundaire arbeidsvoorwaarden
 Arbeidsvoorwaarden belangrijkst bij reageren op vacature
 Andere benadering werknemers nodig
 
 
reacties
 
leonie  |   | 
16-03-2012
 | 
21:45 uur
Dat begeleiding vind ik ook enorm belangrijk als ik ergens aan de slag ga.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10