zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Meest bevlogen vrouwen van 2012 bekend gemaakt

8 maart 2012 - Gisteren zijn de winnaressen van de Lof Maatschappelijk Bevlogen Vrouw 2012 en de Lof Corporate Social Responsible (CSR) Vrouw 2012 bekend gemaakt. Lof Media organiseerde de dubbele verkiezing voor enerzijds de meest maatschappelijk bevlogen vrouw die zelf een stichting heeft opgericht en zich inzet voor een maatschappelijk belang en anderzijds de top CSR-vrouw die zich binnen een bedrijf bezig houdt met duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen.


Uit handen van Lof oprichtster Jolanda Holwerda werd de award voor Maatschappelijk Bevlogen Vrouw 2012 uitgereikt aan Daniëlla Krijger en ontving Stefanie Miltenburg de award voor Corporate Social Responsible (CSR) Vrouw 2012. 



Betere wereld
Vijf vrouwen die privé initiatieven hebben ontplooid voor een betere wereld, en tien CSR vrouwen, die binnen hun bedrijf het maatschappelijk verantwoord ondernemen aan het voetlicht brengen, werden in december genomineerd. Hiertoe behoren onder meer Anniek Mauser (Unilever), Elise Allart (TUI Nederland) en Nancy Kamp-Roelands (Ernst & Young), maar ook (top)vrouwen van Vebego, Urgenda, Good Company, Albert Heijn, DHV en VolkerWessels. De finalisten van de CSR verkiezing zijn echte change makers. Velen van hen zetten zich al jaren in voor duurzaamheid en hebben aan het begin van CSR in hun bedrijf gestaan. Via www.lofonline.nl werden maar liefst 6.223 stemmen uitgebracht voor de verkiezingen. 

Zinvol werk
Jolanda Holwerda, oprichter Lof: "Het is hoopvol en hartverwarmend tegelijk dat zoveel vrouwen met top-banen zich inzetten voor een duurzame maatschappij. Uit de jaarlijkse Lof verkiezing blijkt elke keer dat zinvol werk essentieel is voor hoogopgeleide vrouwen. Voor veel vrouwen telt niet alleen de baan en het salaris, maar zeker ook de waarde die zij kunnen bijdragen aan een duurzame wereld"

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederland bijna onderaan met aantal vrouwen in de top
 'Financiële sector disfunctioneert door masculiene waarden'
 Zinvol werk essentieel voor hoogopgeleide vrouw
 Vrouwelijke topmanagers stimuleren sociale verantwoordelijkheid
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10