8 maart 2012 -
Gisteren zijn de winnaressen van de Lof Maatschappelijk Bevlogen Vrouw 2012 en de Lof Corporate Social Responsible (CSR) Vrouw 2012 bekend gemaakt. Lof Media organiseerde de dubbele verkiezing voor enerzijds de meest maatschappelijk bevlogen vrouw die zelf een stichting heeft opgericht en zich inzet voor een maatschappelijk belang en anderzijds de top CSR-vrouw die zich binnen een bedrijf bezig houdt met duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Uit handen van Lof oprichtster Jolanda Holwerda werd de award voor Maatschappelijk Bevlogen Vrouw 2012 uitgereikt aan Daniëlla Krijger en ontving Stefanie Miltenburg de award voor Corporate Social Responsible (CSR) Vrouw 2012.
Betere wereld
Vijf vrouwen die privé initiatieven hebben ontplooid voor een betere wereld, en tien CSR vrouwen, die binnen hun bedrijf het maatschappelijk verantwoord ondernemen aan het voetlicht brengen, werden in december genomineerd. Hiertoe behoren onder meer Anniek Mauser (Unilever), Elise Allart (TUI Nederland) en Nancy Kamp-Roelands (Ernst & Young), maar ook (top)vrouwen van Vebego, Urgenda, Good Company, Albert Heijn, DHV en VolkerWessels. De finalisten van de CSR verkiezing zijn echte change makers. Velen van hen zetten zich al jaren in voor duurzaamheid en hebben aan het begin van CSR in hun bedrijf gestaan. Via www.lofonline.nl werden maar liefst 6.223 stemmen uitgebracht voor de verkiezingen.
Zinvol werk
Jolanda Holwerda, oprichter Lof: "Het is hoopvol en hartverwarmend tegelijk dat zoveel vrouwen met top-banen zich inzetten voor een duurzame maatschappij. Uit de jaarlijkse Lof verkiezing blijkt elke keer dat zinvol werk essentieel is voor hoogopgeleide vrouwen. Voor veel vrouwen telt niet alleen de baan en het salaris, maar zeker ook de waarde die zij kunnen bijdragen aan een duurzame wereld"