zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Donderdag: tiende Nationale Complimentendag

29 februari 2012 - Donderdag 1 maart is het voor de tiende keer ‘Nationale Complimentendag’ in Nederland. Het initiatief dat, in tegenstelling tot Valentijns-, Secretaresse-, Moeder- en Vaderdag, géén commerciële inslag kent, spreidde zich de afgelopen jaren als een ‘olievlek’ over Nederland (en inmiddels ook België) uit. Gezien het unieke, positieve en tijdloze karakter van het initiatief rekenen de initiatiefnemers ook dit jaar weer op veel bijval. Die verwachting lijkt inmiddels niet ongegrond.

Op 1 maart gaat het om oprechte aandacht en woorden in plaats van kado‘s. "Het is in onze hedendaagse maatschappij een vrij uniek gegeven dat een ‘basisbehoefte’ niet met geld, maar uitsluitend met persoonlijke- en oprechte aandacht écht vervuld kan worden. Dat laatste lijkt echter steeds meer een uitdaging voor veel mensen en bedrijven te worden. Een naar mijn mening ongewenste ontwikkeling als je je  realiseert dat gebrek aan aandacht en waardering met stip de belangrijkste reden is waarom werknemers gedemotiveerd raken, vrijwilligers stoppen met hun belangrijke bijdrage aan onze maatschappij en het merendeel van de (privé) relaties stukloopt. Dan is het toch bijzonder dat we er zo weinig doen?" aldus Hans Poortvliet initiatiefnemer van deze dag. "Zeker als u bedenkt dat een mooi en oprecht compliment niet alleen gratis is, maar het effect ervan ook nog eens onbetaalbaar. Want niets stimuleert meer, geeft meer energie, brengt betrokkenheid en productiviteit sneller omhoog (én ziekteverzuim naar beneden!) dan oprecht getoonde waardering." 



Bedrijfsleven ondersteunt doelstellingen creatief
Het uitgangspunt van 1 maart wordt duidelijk gesteld op de website van de Nationale Complimentendag: Het is pertinent niet de bedoeling dat er producten te koop worden aangeboden in combinatie met de Nationale Complimentendag! "En daar houdt, voor zover wij het nu kunnen zien, vrijwel iedereen zich weer keurig aan" aldus Poortvliet. "Wel zien we dat, in de lijn van hun bedrijfsactiviteiten, steeds meer bedrijven met creatieve acties en oproepen de doelstellingen van de Nationale Complimentendag (het uitspreken en tonen van meer waardering naar elkaar. Zowel zakelijk als privé) ondersteunen. Dat doen zij vooral via stimulerende- en veelal interactieve acties die mensen aan zetten tot het geven van (meer) complimenten. Daaraan zijn, conform de ‘spelregels’ van de Nationale Complimentendag, als het goed is geen kosten verbonden. Door deze inspanningen wordt de boodschap van de Nationale Complimentendag weer verder uitgedragen. Een win-win dus voor alle partijen"

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De drie beste manieren om mensen te motiveren
 Complimenten geven energie
 Veel complimentjes, minder ziekteverzuim
 Van klacht naar compliment !
 
 
reacties
 
Erik Meijer  |   | 
29-02-2012
 | 
16:26 uur
Een welgemeend compliment voor managersonline om mij hierop te attenderen.

Morgen zal ik zwaar gaan twitteren!
Donja Grunfeld  |   | 
18-02-2013
 | 
09:16 uur
Waardeer en je krijgt meer!!!
Deze dag zou meer aanacht moeten krijgen het is een super moment om je personeel te laten weten dat je hun inzet elke dag enorm waardeert.
Leuker dan secretaresse dag dit is voor iedereen. Wij hebben ontzettend leuke persoonlijke chocoladedozen voor deze dag. Voor info mail me even....

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10