zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Is het einde van de geďntegreerde telecom nabij?

28 februari 2012 - Veranderend consumentengedrag, nieuw overheidsbeleid en nieuwkomers op de markt zijn de drie belangrijkste factoren die resulteren in een beperking van investeringen in de markt voor geïntegreerde telecom. Dit dwingt aanbieders zich of te richten op brands - het leveren van diensten - of pipes: het aanbieden van netwerk en technologie. Dit betekent het einde van geïntegreerde telecom in zijn traditionele vorm.

Dat voorspelt Atos Consulting in haar white paper ‘Rethinking the traditional telco: the need for independent brands and pipes’. In dit rapport komen kopstukken uit de telecombranche aan het woord over de belangrijkste trends in de internationale telecommunicatiemarkt. 



Nieuwe, flexibele houding
Traditionele telecomaanbieders moeten afstand nemen van de enigszins achterhaalde manier waarop zij hun business als geïntegreerde spelers benaderen. In de huidige markt draait alles om flexibiliteit, een nieuwe houding die vraagt om een gerichte aanpak. De focus dient hierbij te zijn gericht op het aanbieden van een zo voordelig mogelijke pipe aan zakelijke klanten of het voeren van een brand die aansluit op de behoeften van de consument. Gestandaardiseerde open diensten, platforms en producten zijn de norm, concludeert Atos Consulting. Zij schetst in het rapport drie achtereenvolgende stappen op weg naar een brand- of een pipe-model. Atos Consulting presenteert haar bevindingen van het white paper op het Mobile World Congress 2012 in Barcelona dat van 27 februari tot 1 maart op het programma staat. 

Einde van traditionele telecommunicatie

In haar scenario gaat Atos Consulting uit van situatie waarin de brands en pipes afzonderlijk van elkaar functioneren. Brands kopen de infrastructuur die ze nodig hebben in bij gespecialiseerde leveranciers en pipes specialiseren zich juist in infrastructuur en servitisatie. Als dit scenario realiteit wordt, betekent dit het einde van traditionele telecommunicatie waarin brands en pipes één geheel vormen. "De komende twee jaar bereikt de markt voor traditionele telecom een omslagpunt. Atos Consulting heeft de belangrijkste trends van de afgelopen drie jaar onderzocht. Onze conclusie is dat een keuze tussen brand of pipe de beste resultaten biedt voor traditionele telecomaanbieders," vertelt Marcel van de Pol, Principal Consultant van Atos Consulting.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Telecomproviders moeten luisteren naar wensen klant
 Bedrijven overvallen door ontwikkelingen mobiele telefonie
 Telecom en financiële branche bereiken online doelgroep het best
 Telecombeslissers slecht voorbereid op rampen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10