zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tablets verdringen tv

22 februari 2012 - Dit jaar zullen minder mensen een tv kopen en zal er steeds minder reguliere tv worden gekeken. Dit blijkt uit het nieuwe '2012 Global Consumer Electronics Products and Services Usage Report' van Accenture, waarover 6Minutes.be bericht . Om media te bekijken kiest de consument steeds vaker voor andere elektronische toestellen, zoals smartphones en tabletcomputers.

"De strijd om de aandacht en de tijd van de consument wordt heviger. Het kijkerspubliek is steeds heterogenerer en we beginnen de impact hiervan op het concept van de tv als scherm-in-huis te zien," zei Mitch Cline, global managing director van Accenture’s Electronics & High-Tech Group. "De consument wil altijd verbonden en altijd online zijn, en in zijn dagelijks leven gebruikt hij daarvoor meer en meer elektronische toestellen die hem het amusement bieden dat vroeger alleen via de tv bereikbaar was. De mensen zullen ongetwijfeld tv's blijven kopen, maar hun voorkeuren zijn aan het veranderen. Ze kiezen nu sneller voor andere schermen, zoals die van laptops, desktops, tablets en smartphones, om media te bekijken." 



Gebruik smartphones en tablets groeit

Het onderzoek wees op het snel toenemend gebruik van smartphones en tablets naarmate de consumenten steeds meer belang hechten aan mobiliteit. Meer dan de helft van de respondenten (53 procent) een smartphone. In 2010 was dat nog maar 28 procent. Het aantal mensen dat een tablet kocht steeg van acht procent in 2010 naar twaalf procent in 2011.

Online diensten en cloud computing wijzigen gedrag
Meer dan de helft van de respondenten gaf aan zijn gedrag gewijzigd te hebben door de beschikbaarheid van onlinediensten en cloud computing. Bijna één derde (32 procent) huurt of koopt geen of bijna geen DVD's meer. Eén vierde (25 procent) deelt meer persoonlijke informatie met familie en vrienden. Negentien procent bekijkt persoonlijke informatie via meer verschillende toestellen dan voorheen. 75 procent van de respondenten gebruikt een online mailbox, 37 procent speelt online games en 26 procent streamt media. De jonge generatie (18-34 jaar) maakt nog veel intensiever gebruik van online diensten. Bijna de helft (47 procent) speelt online games en meer dan één derde (36 procent) streamt media. 

Apps

Bijna twee derde van de respondenten gaf aan apps te downloaden en dit gewoonlijk te doen via de online winkels van fabrikanten van consumentenelektronica en software. 69 procent hiervan gebruikt informatie-apps (nieuws, weer en sport), 58 procent gebruikt networking-apps (sociaal/beroepsmatig netwerken) en 56 procent gebruikt amusement-apps (muziek, games, en video's). 

Prijs en functionaliteit
Aan de respondenten werd gevraagd op basis waarvan zij meer geneigd zouden zijn een tv aan te schaffen. 55 procent gaf aan een TV aan te willen schaffen indien de prijs binnen hun budget viel. 42 procent gaf aan de aanschaf van een high-definition tv te overwegen. Slechts 25 procent noemde 3D functionaliteit als een gewenst kenmerk van een nieuwe tv. Eveneens 25 procent gaf aan eerder geneigd te zijn een tv aan te schaffen indien deze toegang zou bieden tot het internet en persoonlijke informatie.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 iPad biedt meerwaarde voor juridisch zakelijk gebruik
 Spectaculaire toename tablet-gebruikers
 Mannen kicken op tablets, vrouwen relaxen liever met e-reader
 Mobiele managers multi-tasken vaker buiten kantoortijd
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10