zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Opvallend hoge connectie met merken via social media

14 februari 2012 - Eén op de drie Nederlandse Facebook leden en Twitteraars zijn via deze sociale netwerken gelinked met merken. Bij Hyves is dit één op de vier gebruikers. Gemiddeld zijn Twitteraars volger van 2,9 merken, terwijl Facebook leden gemiddeld 2,2 merken geliked hebben. Bij Hyves is men vriend van gemiddeld 1,8 merken. Twitter lijkt zich dus beter te lenen voor het volgen van meerdere merken dan Facebook en Hyves.

Dit blijkt uit een kort vervolgonderzoek op Trends in Digitale Media, door Intomart GfK. Jongeren in de leeftijd tot 34 jaar blijken vaker met merken te linken via de sociale netwerksites dan oudere leden. Ook hoogopgeleiden hebben bij zowel Facebook, Hyves als Twitter significant vaker een connectie met merken. Opvallend is dat vrouwen op Facebook en op Hyves vaker in connectie zijn met merken dan mannen. Op Twitter is dit juist andersom, hier zijn het de mannen die vaker linken met merken dan vrouwen. 



Tv
Bij Facebook is het verder opvallend dat vooral personen die weinig televisie kijken zich met merken linken. Facebook zou dus een complementair communicatie kanaal naast televisie kunnen zijn. Dit verschil is bij Hyves en Twitter niet te zien.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Negen pijlers om uw merk socialer te maken
 Klantcontact is meer dan het beantwoorden van de meest gestelde vragen
 ROI sociale media is wel te meten
 Uitdagingen en gebruik van sociale media in cross-channel marketing
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10